עד כה נמנע משרד הבריאות להמליץ על מיגון במסכות, בשל מחסור באמצעי מיגון, אולם במשרד שוקלים להוציא הנחיה גורפת לציבור, לפיה יש לצאת מהבית רק עם מסכה או כיסוי בד לפנים, אולם בארגון הבריאות העולמי לא ממליצים על חבישת מסכות לציבור הרחב. 

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב אמר: "ארגון הבריאות העולמי הכריז היום באופן סופי שהמחלה עוברת באופן טיפתי ברסיסי רוק, ולא דרך האוויר. זה גורם לכמה מדינות ולנו לגבש המלצות שהציבור ייצא לאוויר הפתוח עם מסיכות. כמובן, רק מי שיכול לצאת מהבית. אבל בארגון הבריאות העולמי חושבים אחרת; ד"ר מייק ראיין, מנכ"ל תוכנית בריאות החירום של הארגון, אמר אתמול (ג'): "אין ראיה לכך שלחבישת מסכה על ידי האוכלוסייה הרחבה יש תועלת כלשהי. למעשה, יש ראיות מסוימות לכך שההפך הוא הנכון – כשחבישה שגויה או התאמה לא טובה של מסכה גורמת לנזק". 

בר סימן טוב התייחס למחסור במסכות לציבור הרחב: "את המסיכות הרגילות אנחנו צריכים עבור הצוותים הרפואיים. הציבור יכול להשתמש בפיסת בד שעוצרת את רסיסי הרוק. אנו בוחנים את זה, וניתן על זה היום הנחיות לציבור". מנכ"ל משרד הבריאות הבהיר: "לא צריך לקנות מסיכות, אפשר לאלתר מדברים בבית". נדגיש כי ההנחיות על חבישת מסכות לא משנות את ההנחיות על יציאה מוגבלת מהבית לצרכים חיוניים.