מליאת הכנסת אישרה היום (ב') את בקשת הוועדה המסדרת בדבר בחירתם של חברי הכנסת איתן גינזבורג, יעקב מרגי ומאיר כהן לסגנים זמניים ליושב ראש הכנסת, ברוב של 19 תומכים וללא מתנגדים.

קודם לכן התקיימו במליאה נאומים בני דקה, אותם ניצלו רבים מחברי הכנסת על מנת לפנות באופן ישיר ליו"ר הכנסת בני גנץ, חלקם על מנת לבקר וחלקם על מנת לשבח את החלטתו להיכנס לממשלת אחדות.

ח"כ יואב סגלוביץ' (יש עתיד): "בני איך הגעת לשם? מה אתה עושה פה? היית צריך להיות במקום אחר, המנדט עדיין אצלך. אנחנו נמשיך את הדרך שאתה הלכת בה. לקחת את התפנית בשם האלונקה ובשם האומה אבל את הבריאות לא לקחת ואת האוצר לא לקחת ועוד דבר אחד לא עשית, לא אספת אותנו וגם אני ביניהם להגיד לנו "שיניתי את הדרך"  וזה שלא עשית את זה, חבל."
יו"ר הכנסת גנץ השיב: "אני ממש לא התכוונתי לפגוע בך בדברים שנשאתי בפניכם לפני מספר ימים, ואנחנו נקיים על זה אני מקווה ביום מן הימים שיחה".

ח"כ ניצן הורוביץ (העבודה – מרצ):  "המלצנו עליך לראשות הממשלה, לא המלצנו עליך ליו"ר הכנסת ואני חושב שגם אתה לא רצית ואתה גם לא רוצה להיות יו"ר הכנסת. אני חושב שכל מה שהתרחש כאן בימים האחרונים במיוחד אחרי הגרירה של בג"ץ לסיפור הזה, הוא גם פוגע בכבוד הכנסת, הוא מבזה את בית המשפט והוא מחליש מאוד את הדמוקרטיה ואת החברה הישראלית. היה בידך והיה בידינו כרוב בכנסת לפעול בכנסת. הקמנו את הוועדות לבחור יושב-ראש קבוע, להמשיך בתהליך הזה להעביר חקיקות ולגבש את הגוש כדי שיהיה בסיס לממשלה. לצערי אתה בחרת בדרך אחרת ובכך לא רק מעלת באמונם של הבוחרים שלך אלא בעצם פגעת בסיכוי של הגוש כולו ובסיכוי של המחנה כולו אולי לשנים רבות".

ח"כ אלון שוסטר (כחול לבן): "לפני ארבעה שבועות נפל דבר בישראל, במספרים ברורים מאוד נמצא שתוצאות הבחירות הבהירו שאחרי ניסיונות כאלו ואחרים, שיש שיתוק, אין ברירה, או ממשלה רחבה או בחירות נוספות. לאחר שנה פלוס של שיתוק של שיסוי ושל פגיעה בערכי הדמוקרטיה, החלטה שלך בני ושלנו, לתת ידיים למי שיש לנו המון מה להגיד על התנהלותם, היא בבחינת לוחמי אש שעוברים על ערכים מסוימים כמו פריצה לבית למען ערכים נעלים יותר כמו הצלת חיי אדם.  אנחנו הולכים לשלב ידיים, לתת תקציב, לתת תקווה למדינת ישראל, אחר כך יש המון זמן לריב."

ח"כ יעקב מרגי (ש"ס): "אדוני היו"ר רציתי לומר לך תודה, לך ולחבריך שנתנו גיבוי למהלך. תודה שהצלת במעשיך האמיץ את מדינת ישראל בשעה קשה זו. אל תתרגש מכל אלה שהטיפו לך היום, אלה שרצו להוביל את מדינת ישראל למערכה רביעית, מערכת בחירות יקרה ומיותרת תוך שיסוי פילוג וחרמות. אדוני היושב-ראש בנימה אישית אצלי את מבחן המנהיגות עברת".

היו"ר גנץ אמר בסיום הישיבה: "אני מבקש לקוות ולהביע תפילה, תמימה אולי אבל אמיתית, שגם בהמשך כשיהיו דברי ביקורת וראוי שיהיו דברי ביקורת, הם ימשיכו להישמע בשקט ובכבוד הראוי ויהיה זה בבחינת דברי חכמים בנחת נשמעים".