שר הביטחון, נפתלי בנט, מפרסם הבוקר (א') תכנית לאומית מפורטת להמשך ההתמודדות עם נגיף הקורונה, תוך החזרת הכלכלה לסדרה. על פי בנט, התכנית מנתחת את המצב כיום בישראל, מציגה תובנות על בסיס המידע הקיים ומציגה תכנית כוללת לפעולה מיידית.
התכנית נכתבה על בסיס הניסיון והידע שנצברו בחודשיים האחרונים, מעשרות שיחות עם מומחים רפואיים, שרי בריאות בעולם, אנשי אקדמיה, בכירי מערכת הביטחון ועוד.

בנט מפרט בפתח המסמך, המשתרע על פני 30 עמודים, את השלבים העיקריים להחזרת המשק לפעולה:
1. הישראלים חוזרים בהדרגה לעבודה, ללימודים בבתי הספר ובאוניברסיטה. קודם כל, הצעירים חוזרים, ואחר כך, המבוגרים יותר, בהדרגה ובצורה מבוקרת.
2. מדינת ישראל שומרת באופן מיוחד על האוכלוסיה המבוגרת. דואגת לכל צרכיהם הפיזיים והנפשיים.
3. כל מי שכואב לו הגרון או יש לו חום פונה כרגיל לרופא המשפחה, שיפנה אותו לבדיקת קורונה.
4. מי שנמצא חיובי, עובר לבידוד במלונית הבראה, ומיד אחר כך בודקים את בני משפחתו, חבריו, ועמיתיו לעבודה.
5. מעת לעת כאשר מתגלה מוקד הידבקות, נניח בניין משרדים, בית ספר מסוים או שכונה מסוימת, מיד סוגרים את המקום משך מספר ימים, בודקים את כל האנשים בסביבה, מאתרים את הנשאים, והם הולכים לבידוד. לאחר מספר ימים, פותחים את המקום מחדש.

עובדים על חיסון לקורונה בישראל. אילוסטרציהצילום: באסל עאווידת, פלאש 90

לדברי בנט, "כך נשמור את קצב ההתפשטות על אש קטנה, עד שתימצא תרופה או עד שמרבית הציבור בישראל יידבק, יבריא ויהיה חסין. זה לא ייקח המון זמן. זה לא הכי נעים, אך ממש לא נורא. זו שיגרה קצת שונה מהעבר, אך זו לא "סגירת ישראל". להערכתי תוך פחות משנה, אירוע הקורונה יהיה מאחורינו", כותב שר הביטחון.

בנט מסייג ומוסיף כי "התכנית איננה עשרת הדיברות. לא כל הצדק נמצא אצלי בכיס. המסמך הוא "חי" ומשתנה ברמה יומית. הוא בסיס לפעולה ולדיון. יתרה מכך, כל יום נכנס מידע חדש שיש בו לשנות את כל התכנית מקצה לקצה (למשל, אם תימצא תרופה לנגיף)". אך בסיכומו של דבר, כותב בנט, "יישומה יאפשר לנו להציל את אזרחי ישראל ממכה כלכלית אנושה תוך כדי שליטה על התקדמות מגיפת הקורונה".

התכנית המלאה של בנט:

https://www.kipa.co.il/userFiles/files/11d7f4b07f31177a4313bffcfe1aeed3.pdf