בית המשפט העליון ביטל לפני דקות אחדות את הצו שהקפיא איכון על הטלפונים הניידים, במטרה לבלום את התפשטותנגיף הקורונה. שופטי בית המשפט החליטו לאפשר מדינה להמשיך לעקוב אחר אזרחים החשודים שבאו במגע עם נשאי הנגיף, וזאת לאור העבודה שמוקדם יותר אישרה הוועדה המדרת של הכנסת הקמת וועדות מיוחדות.

כזכור, המדינה ביקשה מבית המשפט לאפשר לה לאכן את הטלפונים הניידים של האזרחים, במטרה לדעת היכן שהו ולשלוח לאנשים הרלוונטים מסרונים שיבקשו מהם להיכנס לבידוד במידה ואלו באו במגע עם נשאי נגיף הקורונה.

משרד הבריאות טען כי הוא "רואה חשיבות רבה בקיומה של פעילות פיקוח זו כחלק ממכלול טיפול המדינה במגפה, בפרט נוכח קיומן המסתבר של הפרות נרחבות, הן של צו הבידוד והן של הגבלות הפעילות החדשות (אף שאלה לא יאכפו מכוח התקנות הללו), ולנוכח התפשטות המחלה בקצב של כ-150 חולים חדשים מדי יום, שלהערכת משרד הבריאות שיעור זה יגדל בצורה מעריכית".

כעת, שופטי בית המשפט שהקפיאו את הצו, וטענו כי מעקב אחר אזרחים לא יוכל להתקיים במידה והרשות המחוקקת לא תקים וועדה מסדרת שתאפשר לכנסת להתחיל לתפקד החליטו לבטל את הצו ולאפשר את המשך איכון המכשירים הניידים של האזרחים.