בצל משבר הקורונה ועם התפשטות הנגיף גם בקרב חיילי צה"ל, מתגייסי מרץ 2020, מחזור גיוס הלוחמים המרכזי, יגיעו השבוע לעמדות החיול. בצה"ל החליטו לפצל את מתחם הגיוס הקבוע בבקו"ם שבתל השומר לארבעה מתחמים שונים. שרשרת החיול תוגבל לעד 25 חיילים, וצוותי רפואה מתוגברים יתודרכו לזהות מתחיילים עם תסמינים של קורונה.

מוקד הגיוס הרגיל בבקו"ם יפוצל לארבעה מתחמים: "מקווה ישראל", "הכפר הירוק", אתר ההנצחה של אגף התקשוב וההגנה בסייבר ביהוד ופארק "יד לשריון" בלטרון. המתחיילים יגיעו באוטובוסים ייעודיים ישירות לתוך מתחם הקליטה ושרשרת החיול שתוגבל לעד 25 חיילים.

על מנת לרווח את שרשרת החיול, הוקם מתחם נוסף בתוך שרשרת החיול, ועל מנת לייעל ולהאיץ את הקצב, יתווספו חובשים נוספים לעמדת החיסונים. כמו כן, הונחו אנשי הצוות הרפואי, להיות ערים לכל מקרה של הופעת תסמיני נגיף הקורונה.

הבסיסים עצמם גם נערכים לקבלת החיילים, ייערכו מסדרי שטיפת יידים לפני הארוחות ובמהלך היום, בחדרי האוכל יוגבלו מספר הסועדים והישיבה תהיה מרווחת יותר. כמו כן, כלל הפעילות, ההדרכות והאימונים תוגבל למינימום מגע בין החיילים ושמירת המרחק בכפוף להנחיות משרד הבריאות.