בג"ץ נגד האיכון הדיגיטלי. בג"ץ הוציא הערב (ה') צו ביניים נגד השימוש של השב"כ באמצעים דיגיטליים לאיכון מכשירים של חולי קורונה ושל מי ששהו בקרבתם. הצו ייכנס לתוקף ביום שלישי, רק במידה ועד אז לא יוקמו ועדות כנסת, שיפקחו על השימוש באמצעים הללו.

בנוסף, המשטרה תפסיק באופן מיידי את השימוש באמצעים הללו, ולא תוכל לאכוף את מי שהפרו את הבידוד, באמצעות איכון סלולרי.

יש לציין כי אם תתקבל החלטה להטיל סגר כללי על המדינה עד ליום שלישי, הנושא ייבחן מחדש: ''ככל שתתקבל החלטה בדבר הטלת סגר כללי לפני יום שלישי, ניתן יהיה אז לשוב ולבחון את הצורך בהפעלת הסמכויות על פי תקנות השב"כ ואת התאמת צו הביניים למצב דברים זה''.

בג"ץצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

מרכז 'עדאלה', שהגיש את העתירה, בשם הרשימה המשותפת, מסר בתגובה: "אנו מברכים על החלטת בג״ץ שמזכירה כי אין הממשלה רשאית לפעול ללא בקרה, דרישת בית המשפט שהמדינה תשיב על הסוגיות החוקתיות כבדות המשקל שהעלינו, מחזקת את טענותינו לפיהן תקנות אלה בטלות משום שנעשו בחוסר סמכות.
גם פיקוח פרלמנטרי לא יוכל להכשיר לדעתנו פגיעה כל כך קשה בזכויות אדם. אסור לדעתנו לאפשר שמצב חירום של סכנה לבריאות הציבור, ישמש מנוף למתן סמכויות נוספות לשב"כ שממילא אינו מפוקח כראוי".

כזכור, אמש החל השימוש באמצעים טכנולוגיים, במטרה לייעל את תהליכי החקירה האפידימיולוגית, לקצר את ההליך ולהגיע באופן מדוייק ככל הניתן למגעים של חולי קורונה.

בהודעת משרד הבריאות אמש נאמר כי נשלחו הודעות לכ-400 אנשים, אשר אותרו כמגעים של חולים. בהודעה נמסר להם, התאריך בו שהו בקרבת החולה וכן שחובה עליהם להיכנס לבידוד בית באופן מיידי. בהתאם נמסרה הודעה לחולי הקורונה כי נעשה שימוש במידע המתייחס להשלמת החקירה האפידימיולוגית, לצורך איתור מגעים.

נוסח ההודעות שנשלחו: 

1. הודעה לחולה בקורונה 
[שם פרטי] שלום,
בהתאם לתוצאות הבדיקה, לפיה חלית בקורונה, מבוצעת חקירה אפידמיולוגית כדי לאתר אנשים שנחשפו אליך.
לצורך השלמת החקירה משתמשים באמצעים טכנולוגיים, לפי תקנות שעת חירום.
המידע ישמש את משרד הבריאות רק למטרה זו וימחק בתום הצורך.
מידע בקישור:go.gov.il/corona  
לאימות ניתן לחייג 5400*
בברכה
 שירותי בריאות הציבור

2. הודעה למי שאותר כמגע של חולה:
 [שם פרטי] שלום
לפי חקירה אפידמיולוגית היית בתאריך [==/==/==] ליד חולה קורונה.
עליך להיכנס מייד לבידוד עד [==/==/==] להגנה על קרובייך והציבור.
אם יש לך חום, שיעול וכו' נא להתקשר למד"א - 101.
מידע  נוסף בקישור go.gov.il/corona
לאימות ניתן לחייג 5400*
המידע ישמש רק למטרה זו וימחק בתום הצורך. 
בברכה
שירותי בריאות הציבור