בצל המשבר הפוליטי, יו"ר כחול לבן בני גנץ מודיע כי מפלגתו תגבה את החלטותיה של הממשלה בנוגע לנגיף הקורונה וביקש מאזרחי ישראל לשמור על קור רוח. 

"האתגר שמציבה בפנינו התפשטות הקורונה מחייב את מדינת ישראל להיערך לתקופה הקרובה בצורה אחראית למען שלום הציבור והצלת חיי אדם. כל זאת, תוך הפעלת שיקול דעת ונקיטת כל הפעולות הנדרשות בתחום הבריאותי, הכלכלי והחברתי וכמובן שימור הקשב הביטחוני", הסביר גנץ. 

גנץ הוסיף: "כחול לבן בראשותי תוודא שכנסת ישראל פועלת ומגויסת על מנת לתמוך בכל צעד ראוי ונכון של ממשלת ישראל, ותממש את חובתה החוקית לפקח, בשם אזרחי ישראל כולם, על פעילות הרשות המבצעת.   

יו"ר כחול לבן ביקש מארזחי ישראל להישמע להוראות: "לאזרחי ישראל אומר כי אני מבקש מכל אחת ואחד מכם, לשמור על קור רוח, להישמע להוראות של הגורמים הרשמיים בלבד, ולא להיכנס להיסטריה מיותרת. כל זאת, כמובן, תוך שמירה על רוח הערבות ההדדית המייצגת אותנו כל כך כמדינה וכחברה, ומסייעת לנו גם בימים כאלו. מדינת ישראל עברה אתגרים קשים - מלחמות, תקופות של צנע ומשברים כלכליים ותמיד נשארנו חזקים ומאוחדים. כך יהיה גם הפעם. כחול לבן בראשותי תמשיך לנהוג באחריות נוכח המצב, נגבה כל צעד נכון של הממשלה, גם כאשר יהיו צעדים קשים אך הכרחיים כתוצאה מההשלכות הכלכליות של צעדי ההגנה הננקטים  - לא נתחבא ולא נברח מאחריות".