אין צורך להחזיק בבעלות של מכון לשטיפת רכב כדי לדעת את מה שרובנו כבר יודעים. מבט חטוף מתחת לכיסאות הרכב שלכם, יראה עולם ומלואו של החטיפים אותם צרכתם בטיול המשפחתי האחרון. בכלל, גם אם הקפדתם לשטוף את רכבכם מדי שבוע, אין זה אומר שכל פינה בו נקייה באמת. בדיוק לשם כך מגיע אלינו הפסח, זמן מצוין לרענן כל פינה ברכב ולהפוך אותו למקום נקי, מזמין ואפילו כשר.

אמנם תמיד תוכלו לבחור ולקחת את רכבכם למכון לשטיפת רכבים, אך רעיון ה"עשה זאת בעצמך" – מעבר לחיסכון בהוצאה, יבטיח גם ניקיון יסודי יותר שיבוצע על ידכם מאשר על־ידי העובד במכון. כדי לייעל את המשימה אף יותר, תוכלו לרתום אליה גם חברי משפחה נוספים, ובפרט כאלו בעלי ידיים קטנות שיגיעו למקומות ברכב אליהם אתם מתקשים.

הכנת הרכב למשימה

שלב זה אם נעשה בקפידה, יעזור לשלבים הבאים לזרום טוב יותר. חשוב לרוקן תחילה את הרכב מכלל הפריטים והרכיבים שאינם מהווים חלק פיזי ממנו. תא הכפפות, בין המושבים, תאים נסתרים, כיסים מאחורי המושבים הקדמיים ועוד רבים אחרים, יכולים לשמש כקרקע להצטברות של אשפה או סתם דברים שהנחתם בצד ושכחתם מהם.

בנוסף, זאת תהיה הזדמנות טובה עבורכם לבדוק את מצב רישיונות הרכב, מתי היה הטיפול האחרון והאם ביטוח הרכב שלכם עדיין בתוקף. במידה ולא, חידוש של ביטוח רכב אונליין עשוי להיות אמצעי יעיל עבורכם לטיפול בעניין בדרך נוחה ומהירה שבעיקר תחסוך לכם זמן יקר רב. בנוסף, כיום ניתן להציג את מסמכי ביטוח הרכב בצורה דיגיטלית ואין חובה לשאת אותם ברכב, דבר החוסך ניירת נוספת הצוברת אבק.

שטיפה חיצונית

למרות שצינור הוא אמצעי נוח לשטיפת הרכב, אין כל צורך בבזבוז של כמות מים רבה, מאחר והשטיפה מתבצעת בארבעה שלבים פשוטים: שטיפה ראשונית קלה וזריזה, סיבון הרכב במטלית רכה עם סבון יעודי, שטיפת הרכב וניגובו.

בתהליך זה חשוב לשים דגש על מספר כללים והנחיות. תחילה, מומלץ להשתמש במטלית מסוג מיקרופייבר או כותנה רכה ולא בבדים קשים כדוגמת ג'ינס, מברשות כלשהן או רחמנא ליצלן – סקוץ'. כדאי להשתמש בסבון יעודי לשטיפת רכב או בסבון ידיים עדין ולא להוסיף למי השטיפה חומר ניקוי לא מתאים העלול לפגוע בשכבת הצבע העליונה של הרכב. את הרכב רצוי לנגב עם מטלית רכה או עם ג'ילדה – אביזר ניקוי יעודי לרכב, ואת השטיפה החיצונית כדאי לבצע בצל או לחלופין בשעות לא חמות מדי כדי למנוע מצב בו השמש הקופחת תייבש את המים ותשאיר סימנים.

ניקוי פנימי

לא כל רב יטען שישנה חובה בשאיבה פנימית של הרכב אך היא בהחלט מומלצת. השתמשו בשואב איכותי הכולל ראשי חיבור שונים ובכך תוכלו להגיע לכל נקודה ונקב בחלל הנוסעים ובתאי הרכב, ולא בכזה שמתחבר לשקע המצת ולא יעשה עבודה טובה דיה. כדאי להוציא את מושבי הרכב ולטפל בהם מחוצה לו – לא תאמינו מה תמצאו מתחתם. בסיום, נגבו באמצעות מטלית לחה עם חומר ניקוי יעודי את האזורים ששאבתם והשיבו את כלל הפריטים והמסמכים החשובים שצריכים להיות ברכב למקומם – כך תוודאו שלא שכחתם דבר.

טיפים נוספים לשדרוג הניקיון הפנימי של הרכב:

  • כדי לנקות את פתחי המיזוג, פעלו במשולב עם מכחול עבה ומברשת גילוח ותשאבו מיד לאחר מכן את מה שיוצא
  • כל חומר ניקוי בו נעשה שימוש חייב להיות יעודי לרכב או שנבדק במקום נסתר. לא כל חומר ניקוי ביתי מתאים לחומרים מהם עשוי פנים הרכב ועלול אף להזיק להם
  • טיפול בכתמים שעל מושבי הרכב חייב להיעשות על כל חלק, כדי שלא ישאר כתם בגבולות חומר הניקוי

 

לסיכום, ניקיון הרכב חשוב גם כן לחיים בסביבה בריאה יותר, אך בעיקר תורם לבטיחות ולאורך חיו של הרכב. גם מעורבות המשפחה בניקיונו יכולה לתרום למחויבותם בשמירה על ניקיונו בעתיד. עם סיום הניקיון, מומלץ לוודא שמסמכים ופריטים חיוניים הוחזרו למקומם, ביניהם אפוד זוהר, כלי העבודה להחלפת גלגל, רישיון הרכב וכן ביטוח הרכב.

נסיעה כשרה ובטוחה.