יממה וחצי לפני פתיחת הקלפיות, יו"ר כחול לבן, בני גנץ, הגיע לסבב ראיונות באולפני ערוצי הטלוויזיה הגדולים, במאמץ אחרון להשיג הכרעה בקיפאון בין הגושים.

"אני שומע מה קורה ביומיים האחרונים", אמר גנץ בחדשות 12, "אני מבין שלאנשים נמאס עד הנה מהרפש הזה אני מבין מה קורה, אני מתכוון להוביל אותם לדרך חדשה". לדבריו, "אנשים מבינים שהם לא יכולים לקחת את הסיכון שנתניהו ישאר בשלטון. אני מקווה מאוד שתוצאות הבחירות יהיה כאלה שיאפשרו לי להקים ממשלת אחדות. זו האלטרנטיבה המועדפת ביותר כי זה מה שהחברה הזו צריכה. החברה מפולגת ומשוסעת וצריכה ריפוי".
בראיון בחדשות 13 אמר: "נתניהו לא יכול להיות שר כי יש לו 3 כתבי אישום, אם כחול לבן תהיה המפלגה הגדולה ותוביל את ממשלת האחדות הבאה - נתניהו לא יכול להיות בראשות הממשלה". 

על הקלטות יועצו, ישראל בכר, בהן נשמע מכנה אותו "סכנה לישראל", אמר יו"ר כחול לבן בחדשות 13: "ישראל בכר עשה מעשה חמור, הסיפור הזה  בושל, משכו אותו בלשונו. ההקלטה נשמעת לי לא אותנטית, ניצלו חולשה אחרת וגררו אותו בלשונו. כך נראית מאפיה". בחדשות 12 אמר בנושא: "זה נשמע לי כמו הקלטה מניפולטיבית שמנצלת מצב רגיש של אדם בתוך שיחה עם רב. הקלטה נשמעת גם מבושלת במידה זו או אחרת, ומורצת מיד כמו במאפיה כדי להתפרסם. כך או כך בעיני זה דבר חמור מאוד, טיפלתי בזה משמעתית אך זה לא דבר רלוונטי". עוד הוסיף: "ראש הממשלה צריך להתנהג כמנהיג מדינה ולא כראש חבורת נוכלים, או איש מאפיה".

לא יישב איתם, אחמד טיבי ואיימן עודהצילום: פלאש 90

גנץ התייחס בחדשות 12 לדבריו של יו"ר העבודה-גשר-מרצ, עמיר פרץ, כי כחול לבן והעבודה-גשר-מרצ הגיעו להסכמים לגבי הקמת ממשלת בתמיכת הרשימה המשותפת: "לא נקים ממשלה עם הרשימה המשותפת או בתמיכתה - אין לנו הסכם עם אף אחד. אם לנתניהו יהיה מנדט אחד יותר ליברמן יחבור עליו ותקום ממשלת ימין משיחיסטית". עוד קרא לחברי בלוק הימין להצטרף אליו: "נקרא לאחדות בראשות כחול לבן, גם מפלגות אחרות בבלוק החסינות יוכלו להצטרף". בחדשות 13 הוסיף: "חברי הרשימה המשותפת לא מגנים מספיק את מדיניות הטרור. לא נישען על הרשימה המשותפת ולא נשב איתה"

על האפשרות לממשלת אחדות אחרי הבחירות האחרונות, אמר גנץ בחדשות 13: "לא הסכמנו כי נתניהו היה מפר את הסכם הרוטציה, כל הסכם איתו לא שווה את הנייר שעליו הוא כתוב".