יכולת סיבי הזכוכית להעביר גל אור, מאפשרת לעשות בכל סיב שימוש להעברת מידע ממוחשב, בצורה של ספירה בינארית, שפת מחשבים באמצעותה מועבר כל המידע באופן מקודד בעזרת הספרות 1 ו-0. העובדה שמהירות ההולכה בסיב אופטי היא למעשה מהירות האור, יחד עם היכולת לכרוך כמות עצומה של סיבים דקיקים זה סביב זה, הופכים את השימוש בסיבים אופטיים לצרכי אינטרנט ותקשורת לכדאי ביותר. הסיבים מאפשרים להעביר כמות עצומה של מידע בין מדינות ויבשות במהירות גדולה ובצורה מאובטחת. כיום, סיבים אופטיים נפרסים בכל מקום. ישנן אפילו סירות מיוחדות האמונות על הטמנה של סיבים אופטיים בעומק הים, והשימוש בהם רק הולך ותופס תאוצה.

מדוע דרישות המהירות מהאינטרנט רק ילכו ויגדלו?
נשאלת השאלה, לאחר שנבנתה רשת אינטרנט כל כך מתקדמת כמעט בכל מדינות העולם, מדוע עלינו להשקיע בפריסה של עוד סיבים אופטיים. המגמה כיום בעולם, שככל הנראה תמשך גם בשנים הבאות, היא של עלייה מתמדת בדרישה למהירות הרשת. הסיבות לכך כוללות בין השאר:

  • יתרון טכנולוגי:  מדינות עם פריסה מקיפה של סיבים אופטיים, הן עם יתרון טכנולוגי משמעותי. האזרחים במדינות הללו יוכלו ליהנות מתפוקה גדולה יותר של כל עובד בתחומי המחשבים וההיי טק, והסטודנטים יוכלו לגשת במהירות למשאבים מכל רחבי העולם. היתרון הטכנולוגי יוביל בסופו לרווח למדינות בגלל חיבור אינטרנטי מהיר.
  • האינטרנט של הדברים: השאיפה העתידית של מתכנתים ואנשי הייטק היא לחבר כמעט כל פריט בבית לרשת האינטרנט. האינטרנט של הדברים הוא למעשה חיבור אינטרנטי שיחבר גם מכשירים כמו טוסטר ודוד חשמלי לרשת האינטרנט, יחד עם רמזורים, מצלמות מהירות ועוד. ההוספה של מכשירים כה רבים לרשת האינטרנט תדרוש מהירות גדולה ביותר, וההסתמכות על כל מודם בייתי תגדל בצורה אדירה.
  • התפתחות טכנולוגיות קיימות: כאשר חברת הייטק משדרגת מוצר קיים, בין אם מערכת הפעלה, אפליקציה או אפילו משחק, היא בונה אותו עבור התשתית של המחר. לכן, הישארות עם אינטרנט בחיבור איטי, תקשה על תושבי המדינה הענייה בתשתיות להתחבר ולעשות שימוש בפתרונות הטכנולוגים המודרניים, ותשאיר את תושביה הרחק מאחור.  

מצב הסיבים האופטיים בישראל
מצב הסיבים האופטיים בישראל הוא יחסית בינוני ביחס לעולם. המצב הגיאופוליטי במזרח התיכון מקשה על ישראל להתחבר לרשתות הסיבים האופטיים של השכנים שלנו, ומאלצת את המדינה להשקיע בסיבים אופטיים שיחברו אותנו דרך הים התיכון לאירופה. כיום, ישנן עבודות תשתית על הוספת קו סיבים אופטיים נוסף, שיאפשר שדרוג משמעותי למערכות התקשורת במדינה ברמת המאקרו. ברמת המיקרו, מתקיים כיום מאמץ לחבר בסיבים אופטיים אפילו את הבתים הפרטיים שלנו, מה שישדרג משמעותית את מהירות החיבור של הלקוח הביתי. פיילוט לתוכנית כבר בוצע בפתח תקווה, והתחיל המאמץ להרחיב את הפריסה לכל רחבי הארץ.