בבית המשפט העליון בירושלים נפתח הבוקר (ד') הדיון בפסילתה של ח"כ היבא יזבק (הרשימה המשותפת) מלהתמודד לכנסת. בדיון יושב הרכב מורחב של תשעה שופטים, בראשות נשיאת בית המשפט העליון, מרים נאור. כזכור, יזבק נפסלה בוועדת הבחירות המרכזית, בשל התבטאויותיה ברשת הפייסבוק בעד מחבלים רוצחים, ולאחר מכן עבר הדיון לבית המשפט, כפי שמחייב החוק.

ח"כ אופיר כץ (הליכוד) אשר הגיש את הבקשה לפסילה, אמר לפני הדיון: "הגיע הזמן שבג"ץ יפסיק עם הסלחנות המוגזמת לחברי בל"ד לדורותיהם. כזכור, בג"ץ הפך את החלטת פסילתו של עזמי בשארה, שלאחר מכן ברח מהארץ בשל האשמות ריגול חמור. חברת הכנסת היבא יזבק תומכת באופן סיסטמטי במחבלים ובמרגלים ומקומה לא בכנסת ישראל".

עו"ד איתמר בן גביר, שהיה חלק מהעותרים נגד יזבק, אמר בדיון כי "אי אפשר להנהיג דין אחד לבן-ארי ודין אחר ליזבק. אכיפה בררנית מסכנת את שלטון החוק ואת מערכת המשפט".

עו"ד אבי הלוי, המייצג את הליכוד, אמר בדיון כי "בידינו 20 ראיות המצביעות לא על אמירה מקרית, אלא כי ח"כ יזבק הקימה לה פנתאון גדול של דברי שבח והלל לרוצחים שרצחו עשרות אזרחים, כמו סמיר קונטאר, דלאל מוגרבי ואחרים. יש כאן בהחלט מסה, שיטה שמעידה על תפיסת עולם".

הלוי תקף את היועמ"ש מנדלבליט, שלפי חוות דעתו אין לפסול את יזבק, ואמר כי "הכשל הכי גדול בחוות דעתו של היועמ"ש היא האמירה שיש בדבריה של חברת הכנסת יזבק חרטה. אין סמכות מוסרית לאף אחד בבית הזה ובשום מקום בעולם לקבל חרטה מנבחר ציבור שתומך או תמך ברוצחים שרצחו עשרות אזרחים במדינת ישראל".

בהמשך הסביר עורך דינה של יזבק, חסן ג'בארין, כי "יזבק הסבירה בתצהיר: 'בהתנגדות שלי לחיסולים לא היתה שום כוונה לתמוך באלימות של קונטר כלפי משפחת הרן וכלפי אחרים'(סורים שהוא פגע בהם)". נשיאת העליון, אסתר חיות,שאלה את עו"ד ג'אברין האם בשיתוף הפוסט של דאלל של בעיה בניסוח או בעיה בבחירת המופת הנשי. ג'אברין השיב: "היא בחרה ברטוריקה מאוד קיצונית".