יו''ר ש''ס ושר הפנים, אריה דרעי, הערב (א') בכנס פתיחת קמפיין השטח של ש''ס בירושלים. בפתיחת דבריו דיבר על כך שזו מערכת בחירות שלישית תוך שנה. ''מדינת ישראל נמצאת במערכת בחירות שלישית תוך שנה אחת. זה מבייש את מדינת ישראל בפני כל העולם, אבל זאת המציאות. מיליארד שקלים מתבזבזים, אין ממשלה שיכולה לקבל החלטות, אין תקציב מדינה. יש רק אשם אחד, לאשם הזה קוראיםאביגדור ליברמן". 

בנאומו מרבה דרעי לתקוף את ליברמן: "ליברמן אמר שיש תכנית שלא תהיינה בחירות רביעיות,  יש סיכום שסוכם בינו לבין גנץ, לפיד, מרצ, מפלגת העבודה והרשימה המשותפת עודה-טיבי, להקים ממשלה מיד לאחד הבחירות. זו עובדה. ממשלת שמאל עם עודה וטיבי כבר רוקמת עור וגידים, היא מסוכנת".

בשלב זה דרעי מציג את הסכנה בממשלת שמאל, וכך הוא בעצם קובע כי הוא מפלגת ימין. "רבותיי הסכנה הברורה לצביון היהודי של מדינת ישראל כמדינה יהודית, הסכנה לארץ ישראל. לצערי הרב, סיכוי גדול וסביר שאם לא נתעשת ואם לא נעשה מסירות נפש על ארץ ישראל, על עם ישראל ועל תורת ישראל, תהיה כאן ממשלת שמאל עם שנאה לדת וליהדות שנשענת על הרשימה המשותפת".

בנאום מתייחס שר הפנים לתכנית המאה ולרעיון החלת הריבונות ביהודה ושומרון: "שיהיה ברור ארץ ישראל היא שלנו, של העם היהודי, בזכות האבטחה האלוקית שהקדוש ברוך הוא נתן לאבותינו. לכן אנחנו מודים מאוד לנשיא טראמפ, שבתקופה שלו, לעומת התקופה הקודמת, עשה כמה צעדים למען בטחונה של ישראל. כעת הוא הציג תכנית שפעם ראשונה באמת דואגת לביטחון עם ישראל, מגדירה ומרחיבה את הגבולות, מכירה בישובים".

דרעי כמובן מציין את השותפות מבחינתו בין ש"ס לליכוד: "אנחנו תנועת ש"ס תומכים תמיכה מוחלטת בראש הממשלה נתניהו, שהוא ידע לעשות את הדבר הטוב ביותר למען עם ישראל וארץ ישראל. אנחנו לא עומדים עם סטופר לראש הממשלה, הוא לא עומד אצלנו למבחן האם הוא מצליח או לא. אנחנו סומכים עליו. אין אדם נכון כמוהו ולכן אנחנו אומרים לו חזק ואמץ – אל תהרוג ואל תחת גיבור החייל כי עמך השם בכל אשר תלך".