שר החוץ הפולני, יאצק צ'אפוטוביץ', מתייחס בראיון לישראל היום לאמירתו של נשיא המדינה רובי ריבלין וליחסים בין פולין לישראל. נזכיר, כי ריבלין ביקש במעמד פורום השואה הבינלאומי "להשאיר את ההיסטוריה להיסטוריונים" וזאת כעקיצה לחוק הפולני, שאסר על הזכרת הפולנים כמי ששיתפו פעולה עם גרמניה הנאצית במלחמת העולם השנייה.

"זה היה אכן משבר", מתייחס צ'אפוטוביץ' להתפתחויות מהחוק הפולני, "אך הוא נפתר במהירות, מאחר שהחוק בוטל. בעיקר חוקרים, אך גם מדינות, העלו הסתייגויות וסברו שהחוק עלול להגביל את חופש המחקר והביטוי. הטיעונים הללו היו משכנעים, אז משכנו את החוק. ההצהרה המשותפת של ראשי הממשלה נתניהו ומורבייצקי היתה חשובה. המשבר נגמר."

עוד הוסיף שר החוץ הפולני: "ישראל מאוד חשובה לנו, כמדינה יהודית. כל דבר שקשור ליהודים מאוד חשוב לנו, בגלל ההיסטוריה שלנו ורגשות האמפתיה. שמירה על יחסים טובים עם ישראל היא מטרה ארוכת טווח שלנו, לא רק בגלל ההיסטוריה אלא מאחר שישראל היום היא מדינה חשובה ויש הרבה אפשרויות לשיתוף פעולה".

בתוך כך, נשיא פולין, אנדז'יי דודא, יארח היום (ב') באתר ההנצחה של מחנה ההשמדה אושוויץ־בירקנאו את נשיאי ישראל וגרמניה במסגרת האירוע הרשמי לציון 75 שנים לשחרור המחנה. בין המשתתפים באירוע יהיה גם שר החוץ הפולני, יאצק צ'אפוטוביץ'. נשכיר כי נשיא פולין בחר שלא להגיע לישראל בשבוע שעבר, מאחר שלא ניתן לו לנאום כמו נשיאים אחרים.