בבית הדין הצבאי לערעורים במחנה עופר התקיים אמש (א') דיון בערעור אותו הגישה הפרקליטות הצבאית על קולת העונש שנגזר על אם המחבל מברקן. על האם נגזרו 18 חודשי מאסר  וקנס כספי כפיצוי. הפרקליטות הצבאית ערערה על העונש, בטענה כי אינו מבטא כלל את חומרת מעשיה ואינו מהווה משקל הרתעתי מספיק עבור המפגעים הבאים. 

בני משפחתה של קים לבנגורנד יחזקאל הי"ד נכחו בדיון. אביה של קים ובעלה ביקשו כי עונשה של האם יוחמר במטרה להרתיע מחבלים פוטנציאליים נוספים, ובכך למנוע פיגועים ונפגעים. בסוף הדיון אף אירעה תקרית בין בני משפחות הנרצחים למלווי אם המחבל, שכללה קללות וצעקות.

גם אמו של זיו חג'בי הי"ד שנרצח בפיגוע הגיע לדיון ואמרה כי על ביהמ"ש לגזור גם על אם המחבל התומכת בפשע עונש של מאסר עולם, כי באם הייתה מונעת את בנה ממעשיו הרי שהפיגוע היה נמנע. עוד אמרה אימו של חג'בי לשופטים כי היא את בנה כבר איבדה, אך היא מבקשת להבטיח את מניעתם של הפיגועים הבאים על מנת למנוע ממשפחות נוספות להיכנס למעגל השכול. 

עורך הדין חיים בלייכר המייצג את המשפחות מטעם מחלקת נפגעי העבירה של ארגון חוננו מסר לאחר הדיון "אנחנו יודעים על כך שהאמא ידעה שהבן שלה רצה להיות שאהיד. הוא הזהיר אותה שיגיע צבא לבית לחפש אותו וביקש להוציא דברי ערך מהבית. הבן התאמן עם נשק ליד הבית. האמא ידעה הכל, היא שותפה מלאה לפשע הזה. בנוסף כדי למנוע את הפיגוע הבא עלינו להבטיח שהמשפחה הקרובה של המפגעים תהיה מורתעת ותדע שהיא תשלם מחיר יקר מאוד. זה הדבר היחיד כמעט שניתן לעשות על מנת למנוע פיגועים. עד לפני כמה שנים העונשים על עבירות כאלה היו נמוכים ביותר."

נזכיר, כי אם המחבל הורשעה בעבירות של אי מניעת פשע לאחר שנקבע כי ידעה על כוונותיו של בנה המרצח, אך לא עשתה דבר על מנת לעצור אותו ממעשיו. האם ידעה כי ברשותו נשק בו הוא מתכוון לעשות שימוש על מנת לפגוע ביהודים. כזכור, במשך כחודשיים הצליח המחבל להימלט מידי כוחות הביטחון עקב סיוע רב שקיבל מסייענים שונים.