פורום השואה הבינלאומי ייפתח מחר בירושלים, ומנהיגי העולם כבר החלו להגיע לישראל, ולהיפגש עם ראשי המדינה. האורח הבכיר מבין אלה שהגיעו ארצה עד כה, נשיא צרפת עמנואל מקרון, נפגש היום (ד') בירושלים עם הנשיא ריבלין ועם ראש הממשלה נתניהו.

פקקי ענק בירושלים: כל הפרטים על החסימות בבירה

מקרון דיבר, במהלך פגישתו עם הנשיא ריבלין, על המלחמה באנטישמיות: "אנו נהיה יחדיו ביד ושם לצד מנהיגי מדינות וממשלות, לצידם של ניצולים וחסידי אומות העולם. באתי לשאת את הקריאה האוניברסלית של יד ושם, קריאה חשובה מאי פעם.
אנו אכן רואים שהצל האפל של האנטישמיות הולך ופורש כנפיים בכל מקום באירופה, וזה סימן שיש כאן סוגיה שהיא כמעט מחלה, סכנה גדולה. צרפת עשתה רבות ובאופן מאוד נחרץ במאבק נגד האנטישמיות, בעולם האמיתי ובעולם הוירטואלי. אני מחויב להמשיך ולהיאבק נגד אנטישמיות, גזענות, שנאה וכל הדברים שמחלקים ומפלגים את החברה שלנו.
החלטנו בצרפת לדון באופן ישיר וברור בנושא האנטי-ציונות, כקשר ישיר לאנטישמיות. בעצם, האנטי-ציונות כאשר היא הכחשת זכות הקיום של מדינת ישראל - היא בוודאי לא דבר אחר מאשר אנטישמיות. אין זה אומר שאסור להתווכח, לנהל חילוקי דעות - מותר להתווכח בין ידידים כאשר יש אי הסכמות, אבל אין ספק שהכחשת זכות ישראל להתקיים - היא בהחלט גרסה מודרנית של אנטישמיות".

מקרון הוסיף כי "לכן קיבלנו החלטות ונמשיך לקבל החלטות, ננסה להיות יותר ויותר יעילים על מנת שבדרך חוקית נוכל להילחם בתופעת השנאה, הגזענות והאנטישמיות כולל הביטויים לכך באינטרנט. זה נכון שהדבר שאנו צריכים לעשות זה מאבק של ממש. זו מלחמה. אנו חייבים להילחם בהתפוררות המוסרית שאנו עדים לה, חייבים להיאבק עם כל הכלים המשפטיים - אבל בדברים הללו המשפט והחוק אינם מספיקים. יש להזכיר לאן הובילה האנטישמיות במאה הקודמת - היא הובילה ישירות לאסון הגדול מכל, לשואה. לכן, לחינוך יש חשיבות מרכזית ולכן באתי לכאן עם שר החינוך ומשלחת ילדים".

בהמשך נפגש מקרון עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שאמר בסיום הפגישה: "סיימתי עכשיו פגישת עבודה נעימה, חמה ומאוד פרודוקטיבית, במסגרת ארוחת בוקר, עם ידידי נשיא צרפת עמנואל מקרון. הפגישה הזאת הקיפה הרבה מאוד נושאים - איראן, עיראק, סוריה, לבנון, טורקיה, לוב ועוד כמה נושאים. 
סיכמנו לכונן דיאלוג אסטרטגי בין ישראל לצרפת, כדי לאפשר לנו להמשיך לשתף פעולה אל מול האינטרסים המשותפים. זה שינוי חשוב מאוד במדיניות החוץ של ישראל, זה יכול לסייע לנו למען דברים שהם חשובים מאוד לביטחון המדינה". 

נתניהו עם עמנואל מקרוןצילום: קובי גדעון, פלאש 90

עוד אמר נתניהו: "שיבחתי את עמנואל מקרון על עמידתו האיתנה נגד האנטישמיות שבאה לידי ביטוי, למשל, גם בביקורו כאן בירושלים. קראתי לו גם לטפל בעניינו של הרוצח של שרה חלימי, וגם לפעול להסגרתו של רוצח שרצח יהודים בצרפת, שנמצא כעת ברמאללה וצריך להסגיר אותו לצרפת. הוא הבטיח לבדוק את שני הדברים הללו".