השחרור מתקרב בצעדי ענק ואיתו גם שלל התוכניות שעליהם תמיד חלמת. זה בדיוק הזמן לארוז את המוצ'ילה שקיבלת מתנה מהצבא ולצאת לטייל איתה ברחבי העולם. הבעיה מתחילה כשכל חבר אומר משהו אחר וכל אתר תיירות ממליץ על דבר אחר. ריכזנו בשבילך את רשימת היעדים הנחשקים לטיול הגדול וביררנו מהו סגנון האישיות המתאים לכל יעד. כך תוכל לבחור בעצמך את היעד שהכי מתאים לך.

פרו- 
פרו היא אחת מיעדי הטיול המרכזיים והמומלצים ביותר ביבשת דרום אמריקה.
פרו היא מדינה רב גונית המציעה לתרמילאי המטייל בה מגוון אטרקציות כמו אתרים ארכיאולוגיים רבים, חופים בתוליים, טיולים בחיק הטבע ובעיקר נופים משגעים. 

על קצה המזלג קבלו את שלושת המקומות שחייבים לבקר בהם בפרו: 

  1. איקה- מלבד היופי המרהיב של הדיונות והשקט הממכר של המדבר הסובב את העיר איקה (Ica) הסיבה המרכזית להגיע לכאן היא אטרקציה שאף טיול בפרו אינו שלם בלעדיה. דיונות החול העצומות מסביב לאיקה מאפשרות את סקי החולות הפופולרי ונסיעה מהירה ברכבי באגי על הדיונות העצומות. 

  2. קוסקו- העיר היפהפייה קוסקו (Cuzco או Cusco) היא אחת מבין הנקודות שהמטיילים מחכים להגיע אליה בטיול לדרום אמריקה. היא שופעת אוורה תרבותית ואותנטית ויש בה בעצם את כל מה שמוצ'ילרים רוצים- אווירת תרמילאים שוקקת,נופים מדהימים, חיי לילה משוגעים ומחירים נוחים לכל כיס. 

  3. הוארז- העיר הוארז (Huaraz) היא המקום המושלם לחובבי הטרקים, טיולי יום וספורט אתגרי. העיר שוכנת בצפון פרו וסביבה יש אינספור הרים מושלגים המאפשרים טיולים ארוכים וקצרים אל תוך לגונות קסומות בצבעי כחול וטורקיז. 

עונה מומלצת: חודשי יוני - ספטמבר
זמן שהייה: חודש וחצי
ויזה: אין צורך
אופי הטיול: הרפתקני ואתגרי

צילום: shutterstock

 

ארגנטינה
גם ארגנטינה נחשבת כיעד פופולארי בטיול לדרום אמריקה בה תוכלו לראות הכל מהכל. להתפנק בערים הגדולות ולצאת לטיולי טבע מדהימים ביופיים.
על קצה המזלג קבלו את שלושת המקומות שחייבים לבקר בהם בארגנטינה:

  1. קרחון פריטו מורנו בעיר אל קלפטה - אל קלפטה (El Calafate) היא עיר קטנה המשמשת כבסיס יציאה לפארק הקרחונים הנמצא 50 '"מ משם. האטרקציה העיקרית היא קרחון פריטו מורנו המוכר בשמו "הקרחון המתנפץ" בגלל ההתנפצויות האדירות של חלקים ממנו לתוך האגם. 

  2. אושואיה- אושואיה היא העיר הכי דרומית בעולם (Ushuaia) ובירתה של "ארץ האש" המרהיבה ביופיה. הטבע סביב אושואיה פראי ודרמטי כך שניתן למצוא לא הרחק מהעיר הרים מושלגים, קרחונים מרשימים ולגונות מרהיבות. 

  3. אל צ'אלטן וטרק הפיץ' רוי- אל צ'אלטן (El Chaltén) הוא כפר קטן ושקט הנמצא בלב רכס הרי האנדים הארגנטינאים, ממש על גבול צ'ילה. למרות שהכפר קטן מגיעים אליו כל קיץ המוני מטיילים שיוצאים מהכפר לטרק הפיץ רוי המפורסם.  

עונה מומלצת: חודשי נובמבר- מרץ
זמן שהייה: חודש
ויזה: לתקופה של פחות מ-3 חודשים אין צורך
אופי הטיול: הרפתקני ואתגרי

צילום: shutterstock

וייטנאם-

וייטנאם היא מדינה צרה השוכנת בדרום סין המציעה קפיצה אל תוך תרבות עשירה בריחות וטעמים, כפרים אותנטיים ואתרי טבע מרשימים. שטחה של המדינה מאוד צר והמטיילים בה נעים מהצפון לדרום וההפך. 

על קצה המזלג קבלו את שלושת המקומות שחייבים לבקר בהם בוייטנאם: 

  1. סנפלינג המפלים בדאלאת- העיר דאלאת (Đà Lạt) בדרום וייטנאם מציעה מרחבים ירוקים מלאי חקלאות מקומית ועשירה. אטרקציה מרכזית בדאלאת היא סנפלינג המפלים בה גולשים בקבוצה בעזרת ציוד סנפלינג ומדריכים מוסמכים מפלים ומצוקים סלעיים. 

  2. הויאן- עיר החייטים של וייטנאם (Hội An) מרהיבה ביופיה ובתרבותה. לא סתם קוראים לה כך כיוון שהרחוב המרכזי בה מלא בחנויות תפירה ובחייטים מנוסים התופרים למטייל כל שרק יבקש. בערב העיר הופכת לציורית ומוארת בעקבות פנסי הרחוב הצבעוניים והמדרחוב המרכזי. 

  3. סאפה- סאפה (Sapa) היא אחת היעדים הפופולאריים בצפון וייטנאם. זו עיירה כפרית השוכנת בגובה רב למרגלות טרסות אורז ירוקות. בסאפה תוכלו להתארח באירוח מקומי אצל "המאמות", נשות העיירה. הן ילוו אתכם בטיול יום בהרים ויארחו אתכם בביתם לאוכל וללינה אותנטית. 

עונה מומלצת: חודשי אוקטובר- מרץ
זמן שהייה: חודש
ויזה: צריך, להוציא אישור באינטרנט 
אופי הטיול: תרבותי ואותנטי 

צילום: shutterstock

סרי לנקה

סרי לנקה היא מדינת אי הממקומת דרומית להודו ובולטת בעולם בזכות חופיה המרהיבים והגלים המרשימים הסוחפים אליה את חובבי הגלישה ותחרויות מקצועיות. מעבר לחופים ישנם גם אתרי מורשת עתיקים, שמורות טבע ובעלי חיים נדירים החיים באזור.

על קצה המזלג קבלו את שלושת המקומות שחייבים לבקר בהם בסרי לנקה:

  1. אדמ'ס פיק - (Adam's Peak)- הוא כינויו של הר חרוטי בגובה של 2,243 מטרים. בראש ההר מוטבעת בסלע צורת כף רגל אנושית. לפי אמונת הבודהיסטים, זוהי כף רגלו של בודהה לאחר אחד מביקוריו באי. אז בין אם מעניין אתכם לראות את כף רגלו של בודהה ובין אם לא, מי שיעשה את המאמץ ויטפס לפסגת ההר יזכה בנוף מרהיב ועוצר נשימה.

  2. סיגיריה- סיגיריה (Sigiriya) הוא אחד האתרים המעניינים ביותר במדינה. שרידי המצודה העתיקה הנמצאים בראש הסלע העצום הם חובה בביקורכם בסרי לנקה. הטיפוס על הסלע עלול להיות מורכב ומאתגר אך בדרך למעלה ניתן לראות ציורי קיר, פסלים, בריכות מים עתיקות. בסוף העליה כשתגיעו לפסגה, תוכלו לראות נוף ירוק ועשיר הנשקף מתחתיכם. 

  3. חוף בנטוטה (Bentota), היקדואה (Hikkaduwa) ומיריסה (Mirissa) - אלו הם החופים המומלצים ביותר בסרי לנקה לחובבי הגלישה שבינינו. אך אם אינכם גולשים מנוסים החופים האלו עדיין יהיו אטרקציה מדהימה.  

עונה מומלצת: חודשי דצמבר- מרץ \ מאי- ספטמבר
זמן שהייה: שלושה שבועות
ויזה: צריך, להוציא אישור באינטרנט 
אופי הטיול: חופים, שמש ורוגע

צילום: shutterstock

 

תאילנד-

תאילנד, יעד שכמעט וכל צוות מגובש בצבא נוסע אליו יחד לחודש שמח ופרוע מיד לאחר השחרור. המשוחררים הטריים כבר קבעו שזהו היעד להנאה מרובה ולאווירה צוותית. ולא סתם, היא אכן מצליחה לספק את כל החלומות האפשריים עם החופים הצלולים, המסיבות הפרועות, השייקים הטעימים ואפילו המסאז'ים הכי מפנקים. 

על קצה המזלג קבלו את שלושת המקומות שחייבים לבקר בהם בתאילנד:

  1. פאי - פאי (Pai) היא עיר קטנה ורגועה בצפון תאילנד שממנה נוהגים לצאת למספר אטרקציות מפורסמות כמו ביקור בשבט ארוכות הצוואר, רכיבה על פילים, אומגות בין עצים ועוד. 

  2. ארוחת ליל שבת אצל הרב נחמיה וילהלם, בית חב"ד בנגקוק- אין ספק שאחת החוויות המרגשות והמשמחות מתרחשת בבית חב"ד בנגקוק, בלב הרחוב הראשי הקוואסאן. הרב, משפחתו וכל צוות בית החב"ד מציעים למטיילים הישראלים לבוא להתפנק בארוחת ליל שבת חמימה. לאחר סיום הארוחה, הם מציעים להמשיך את הארוחה (כמובן למי שרוצה) לארוחה נוספת והפעם בסלון ביתו של הרב עצמו. ארוחה נוספת מלאה בניגונים, סיפורי ניסים של מטיילים ואווירת ביתיות רבה. מומלץ. 

  3. טיול 42 האיים באי קוסמוי- באיים הדרומיים של תאילנד תוכלו למצוא מגוון אטרקציות של ספורט ימי ושייט. אחת האטראקציות הפופלריות באיזור היא השייט ל42 האיים מסביב לאי הגדול קוסמוי (Koh Samui). במהלך השיט תוכלו לצלול ולשנרקל, לרבוץ על חוף לבן עם עצי קוקוס ולעלות לתצפיות עם נוף משגע. 

עונה מומלצת: חודשי נובמבר- פברואר
זמן שהייה: חודש
ויזה: לא צריך
אופי הטיול: אקזוטי, בטן גב ופינוקים

צילום: shutterstock

הודו-  

הודו היא המדינה השביעית בגודלה בעולם בשטחה והשנייה בעולם בגודל אוכלוסייתה. היא מחולקת ל-25 מדינות שלכל אחת הייחוד שלה. גודלה העצום מביא לשונות גיאוגרפית אותה ניתן למצוא במדינה מהצפון לדרום ומהמזרח למערב. 

על קצה המזלג קבלו את שלושת המקומות שחייבים לבקר בהם בהודו:

  1. הרובע המפורסם בדלהי, המיין באזאר- המיין באזאר (Main Bazar) הוא הרובע הכי צפוף והומה אדם בעיר דלהי. זה המקום שבו תוכלו למצוא ולהרגיש את הודו האמיתית. המולה, רעש ועשרות כלי רכב חוצים את הכביש הם רק חלק קטן מהאווירה. ניתן למצוא שם ממסעדות ודוכני רחוב ועד לחנויות בדים, תכשיטים ופירות. 

  2. פושקר ופסטיבל הגמלים- פושקר היא עיר יפה במחוז רג'אסטן השופעת בשווקים אותנטיים וצבעוניים. אטרקציה מומלצת בעיר היא פסטיבל דיוואלי (Diwali), הידוע גם בשם פסטיבל הגמלים המתקיים בכל שנה במשך חמישה ימים רצופים . במהלך הפסטיבל ההודים מקשטים ומעצבים את הגמלים שלהם בשלל צבעים ויוצאים איתם לתהלוכה שמחה וצבעונית. 

  3. יוגה ברישיקש- רישיקש (Rishikesh) היא עיר קדושה להינדים בעיקר בזכות המקדשים הרבים שבה ונהר הגנגס הקדוש שעובר במרכז העיר. רישיקש היא מעצמה רוחניות המאפשרת למטייל לתרגל יוגה ומדיטציה ולקחת חלק במרכזים רוחניים. 

המטבח ההודי המסורתי מבוסס בעיקר על מקורות צמחיים כגון קטניות, ירקות ופירות ורק מעטים מתושבי הודו אוכלים בשר ולכן פתוחות יותר אפשרויות למטייל השומר כשרות. כמו כן, פועלים בהודו כ-15 בתי חב"ד באזורים שונים. 

עונה מומלצת: צפון הודו אפריל- אוקטובר, דרום הודו- אוקטובר- מרץ
זמן שהייה: כמה שיותר יותר טוב
ויזה: צריך
אופי הטיול: רוחני ואתגרי 

צילום: shutterstock

נפאל- 

נפאל היא מדינה הררית הממוקמת בין גבול סין וגבול הודו. חלק ניכר משטחה מורכב מרכס הרי ההימלאיה כולל המקום הגבוה בעולם, הר האוורסט ולכן היא נקראת "בירת הטרקים".
לנפאל בהחלט צריך לבוא עם חוש ספורטיבי גבוה, מצב רוח קרבי וציוד מתאים לשטח כיוון שהאטרקציות החביבות בנפאל הן הטרקים הארוכים לפסגות ההרים. 

על קצה המזלג קבלו את שלושת המקומות שחייבים לבקר בהם בנפאל:

  1. מקדש הקופים, סווימבונאט - אם אתם כבר בנפאל אז כדאי לכם להגיע למקדש הפופולרי בו קופים רבים משוטטים בין רגלי המבקרים במקדש. לא רק הקופים המיוחדים, המקדש מספק תצפית מרהיבה על כל עמק קטמנדו. 

  2. רפטינג בנפאל- אטרקציה מוכרת ומומלצת בנפאל היא הרפטינג על אחד מנהרותיה הגועשים של המדינה. אטרקציית הרפטינג מציעה מטיולי יום עד לטיולים במשך שבועיים בנהרות יפהפיים ובנוף פראי וירוק. 

  3. טרק סובב אנאפורנה- טרק האנאפורנה הוא אחד מרכסי ההרים של הרי ההימלאיה בצפון נפאל. הטרק הינו פופולארי מאוד בקרב תרמילאים וישראלים בנפאל ובמזרח כולו. המסלול מגוון ועובר מיערות גשם, דרך פסגות מושלגות ועד למדבר צחיח. 

עונה מומלצת: חודשי אוקטובר- נובמבר וחודשי מרץ- אפריל
זמן שהייה: כמה שיותר יותר טוב
ויזה: חודש
אופי הטיול: הרפתקני ואתגרי 

צילום: shutterstock



טיפים חשובים למטייל 

אז אחרי שבחרת את היעד (או היעדים) שהכי קרצו לך לטיול הגדול והחלומי, הכנו לך רשימה קצרה של טיפים מעולים כדי שהטיול שלך יהיה גם מהנה וגם בטוח. 

התארגנות לטיול

  • נסה להיות מוכן מראש לכל תרחיש. דע שתיתקל בסיטואציות שלא חשבת שיקרו, אך על מה שכן חשבת- נסה להיות ערוך לכך. 

  • כשאתה אורז את המוצ'ילה לפני הטיול תחשוב פעמיים או שלוש מה אתה מכניס לתיק ומה לא. תתפלא, אבל יש דברים שאתה יכול להסתדר בלעדיהם וחבל שתצטרך לסחוב אותם על הגב כל משך הטיול. 

  • אל תרוץ לקנות את הציוד למטיילים הכי טוב והכי יקר. תוכל לנסות להשאיל מחברים או משפחה שכבר חוו את הטיול הגדול ומעוניינים לחלוק מחפציהם האישיים. 

  • ביטוח נסיעות לחו"ל. אל תגיד "לי זה לא יקרה". תבטח את עצמך מכל הבחינות. 

  • חיסונים. התייעץ עם רופא ממרפאת טיולים באילו חיסונים מומלץ להתחסן לפי אזור הטיול שלך. אל תתייעץ עם חברים או קבוצות פייסבוק לגבי העניין. רק רופא מוסמך יכול להמליץ על חיסונים. 

  • כדאי להצטייד בתיק עזרה ראשונה קטן ונוח כדי שתוכל לסחוב אותו לכל מקום בקלות. 

  • נסה לסדר את תכולת המוצ'ילה בסדר הנכון כדי למנוע כאבי גב ואי נוחות מיותרים. 

במשך הטיול

  • שני החפצים הכי חשובים בתיק שלך הם הדרכון האישי וכרטיס האשראי. אתה חייב לשמור עליהם לא משנה מה. הם הרבה יותר חשובים ממזכרות ובגדים. 

  • במידה ותעבור בין מדינות, תבדוק את תכולת התיק לפני הטיסה כדי לראות שלא דחפו לך "בטעות" דברים אסורים להעברה. 

  • במידה ותעבור בין מדינות וידוע לך התאריך המדויק בו תרצה לעבור, נסה לסגור כרטיסי טיסה מראש. כך תחסוך הרבה כסף מראש. 

  • קבע את מקום הלינה שלך ללילה הראשון. אחרי טיסה מייגעת וארוכה וודאי תרצה לשים את הראש לכמה שעות. קבע מראש רק את מקום הלינה הראשון, שאר מקומות הלינה כבר תמצא במהלך הטיול. 

  • תמשוך כסף בחכמה. הרבה מן הכספומטים גובים עמלה גבוהה כל פעם שתרצה להוציא כסף מהכספומט. תכנן לך את הוצאת הכסף כך שלא תצטרך להוציא כסף מיותר על עמלות. 

  • קנה סים מקומי. לרוב מחוץ לכל שדה תעופה יופיעו לך דוכנים קטנים עם מוכרים שינסו למכור לך סים מקומי. סים מקומי זה מעולה, אל תחכה רק לנקודת wifi בשביל לדבר עם ההורים.