זה היה מסע מרתק, לא פשוט עם אתגרים קשוחים בדרך.

אני מכיר את הרב רפי היטב 17 שנה. מילה שלו זה מילה. נקודה. כאחד הבודדים שהיו איתו בחדר ברגע ההכרעה אני יכול לומר דבר אחד - אדם שקרן לא מקבל החלטה שכזו בכזה קושי. זה לא איש שקרן ולא משנה כמה תציצו את זה. זה פשוט לא הבן אדם.

כואב לי מאוד, כואב לי על השקרים, על התככנים, על התדרוכים הנבזים לאורך כל השנה. אבל אני לא ארחיב, לא אפתח פה צילומי מסך והקלטות ולא אשתף אתכם במה שאני יודע. שהיה באמת. 

זה לא אתי ולא רציני אבל דבר אחד ברור לי - ליבי שקט. עולם שלם עמד מנגד. עולמו האישי של הרב רפי מול עתיד הימין, הציונות דתית והבית היהודי. וככה בחר הרב רפי - תכפישו אותי עד יום מותי ואני לא אזרוק לפח 3 מנדטים של הימין לפח. קדימה, תנו בראש תכפישו. אבל אתם לעולם לא תגיעו לעמדת הנהגה, עמדה בודדת שמקבלת אהבה התלויה בדבר. וכן, שהמים חמים הנקניקיות צפות. הנקניקיות האלה יודעות לשלוח הודעה בפרטי "תומך בך הרב רפי" אבל מאחורי גבו להכפיש ולבזות. הם יודעות גם יודעות את האמת. חלקם. 

אז אפשר לומר "הרב רפי לא קשור לפוליטיקה". ואתם יודעים מה? אני שמח בזה שהרב רפי לא פוליטיקאי. וכל כך למה? כי כמו שאמר מאיר אריאל "זה לא נורמלי להיות נורמלי" ככה ממש אני מסתכל כבר שנה על אנשים שהטוויטר מניף כפוליטיקאי-על אבל נחש ונבזי הוא. יהיה אשר יהיה. והרב רפי הוא לא נחש, לא נבזי ומנהיג מזן אחר לחלוטין. בחדר בלשכה בכנסת 15 דק לפני הגשת הרשימות ראיתי בן אדם קר רוח שטובתו האישית היא האחרונה שמעניינת אותו. זה היה פרדוקס מטורף, דקה לפני זה אחת שהרב רפי ירק עליה דם חתכה פוליטית בצורה בוגדנית וגועלית. אישית, יש הבדל עצום בין אדם שבוחר להפר הסכם בידיעה ברורה שעתידו הפוליטי מחוסל ושמו האישי יבוזה לבין אחת ששורפת את הבית בגלל מיקום אישי ברשימה לכנסת. 

אני לא יודע לאן זה ילך אבל דבר אחד יש לי לומר לכם - אני, יוני ורנר, לא שמח שהייתי תלמיד שלו. יודעים למה? כי לרגע אחד, גם בגיל 36 לא הפסקתי להיות תלמיד שלו. מביט ולומד. 

אני מכיר ושומע הרבה כאלה שיוצאים עליו בקבוצות ובתקשורת. גם אם הם היו חברי כנסת (שבאותו יום עוד ניסו לשריין לעצמם מקום בימין החדש...) וגם אם הם אזרחים מהשורה, אם הם היו נמצאים בשנה האחרונה בחדרי החדרים ובצמתי ההחלטות שהרב רפי הכריע בהם אני מניח שזה היה נגמר אצלם בהתקף חרדה בלתי הפיך. המקלדת סופגת הכל. האוויר מקבל הרבה רפש ורק דבר אחד צריך אדם לשאול את עצמו - האם ביום מותו ליבו יהיה נקי.
כל השאר זה הבל.