מכוני הגיור נמצאים בבעיה תקציבית לאור העובדה כי המדינה לא מעבירה כספים המיועדים לעמותות ציבוריות שמכשירות ומלוות מתגיירים.

מכון עמ"י לגיור בראשות הרב חיים דרוקמן נאלץ להודיע השבוע למאה עובדיו כי יתקשו לשלם משכורות לאחר שבחודש שעבר לא הועברה כלל. בכאב גדול התייחס הרב חיים דרוקמן לחשש מפני סגירת מכון הגיור בראשותו, לדבריו ההחלטה שלא להעביר כספים היא  "חבלה של ממש בנושא הגיור, שהוא קריטי, ואני אומר בכאב לב שלא תהיה ברירה אלא להפסיק את המפעל הגדול והחשוב הזה, או לפחות לצמצם אותו משמעותית". 

מזה מספר חודשים שהמדינה מסרבת להעביר תקציבים המיועדים לעמותות ציבוריות שמכשירות ומלוות מתגיירים, מה שהביא לגרעון תקציבי של מיליונים. מכון עמ"י לגיור בראשות הרב חיים דרוקמן נאלץ להודיע השבוע למאה עובדיו כי יתקשו לשלם משכורות לאחר שבחודש שעבר לא הועברה כלל. מנהל אגף הפיתוח במרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא ומנכ״ל עמי נפתלי קנדלר שמוביל את המאבק: "מה אומרים ל- 1500 חניכים וחניכות שנמצאים באמצע הדרך לגיור? " 
בכאב גדול התייחס הרב חיים דרוקמן לחשש מפני סגירת מכון הגיור בראשותו, לדבריו ההחלטה שלא להעביר כספים היא  "חבלה של ממש בנושא הגיור, שהוא קריטי, ואני אומר בכאב לב שלא תהיה ברירה אלא להפסיק את המפעל הגדול והחשוב הזה, או לפחות לצמצם אותו משמעותית". 

נפתלי קנדלר מייסד עמי: "המכון הוקם לפני 11 שנים, כיום הוא מונה למעלה מ- 70 כיתות בכל רחבי הארץ בהם לא פחות מ- 1500 חניכים וחניכות". את הליך הגיור מתקצבת המדינה אלא שעל אף הגידול במספר הפונים לגיור, התקציב לא גדל והביא את ארגוני הגיור לכדי גרעון. אלה פנו לממשלה שאישרה תוספת של עוד 2 מיליון ₪ ל5 מיליון הש"ח הקבועים. אלא שהחלטות ממשלה לחוד ויועצים משפטיים לחוד, היועצים המשפטיים במשרדי המשפטים והאוצר סירבו לאשר את ההעברת הכסף על רקע הקיפאון הפוליטי והיציאה לבחירות.  
ואף חמור מזה, משרד רוהמ עבור 2018-19 חייב לעמי למעלה מ 3 מיליון שח על פעילות שבוצעה וטרם שולמה דבר שמביא לקריסה כלכלית של עמי"

https://www.kipa.co.il/userFiles/files/4b64c55e0cf4c8bfa1e405d0e360b634.pdf

קנדלר במכתב גלוי לב ששלח למאה העובדים במכון הגיור הסביר את הקשיים והמאבק מול משרדי הממשלה ובתוך משרד ראש הממשלה "חשבות ראש הממשלה והיועצים המשפטיים פגעו בנו בצורה אנושה מבחינה תקציבית, פגיעה שבאה לידי ביטוי בהפסד של כ-1.2 מיליון ש"ח בתקציב 2019. לבושתה של מדינת ישראל, החשבות והיועצים המשפטיים מנהלים את המדינה. אנחנו יוצאים למאבק!".