לאחר שהיתה המתנגדת העיקרית לחיבורים, יו"ר גשר,אורלי לוי אבקסיס, הסבירה הערב (א'), בראיון לחדשות 12, כי היא הסמיכה את יו"ר העבודה, עמיר פרץ, לנהל משא ומתן לאיחוד בין העבודה-גשר למרצ, אולם הדגישה כי מדובר בחיבור טכני ולא אדיאולוגי. 

לוי אבקסיס הסבירה מדוע היא חוזרת בה מהתנגדותה: "אנחנו צריכים להיות המבוגר האחראי של המפה הפוליטית כדי להוריד את נתניהו האנטי חברתי מהשלטון". עוד הוסיפה: "אני עדיין חושבת שיש תהום בנושאים המדיניים והביטחוניים בין גשר לבין מרצ". 

יו"ר גשר טענה כי יש סכנה שמפלגתם עלולה לא לעבור את אחוז החסימה: "אם החיבור ביני לבין עמיר לא יצלח אז לא תהיה מפלגה חברתית בכנסת. החיבור ביני לבין פרץ הוא ערכי ואדיאולוגי, חיבורים אחרים יכולים להוות חיבור טכני". 

לוי אבקסיס מבהירה: "היה ותהיה התקדמות מסוימת, הנושאים יחזרו לשולחן וניתן את דעתנו עליהם. עמיר ואני הסכמנו כי בכל חיבור אני אהיה מספר 2". 

נזכיר כי מוקדם יותר הערב הודיע יו"ר מפלגת העבודה-גשר עמיר פרץ על הקמת צוות משא ומתן בנוגע לאיחוד בין העבודה-גשר למרצ. מי שיובילו את המשא ומתן לאיחוד בין המפלגות הם ‏השר לשעבר אופיר פינס ומזכ"ל העבודה ערן חרמוני.