כתב אישום הוגש היום (ה') על ידי הפרקליטות נגד נזיה עוויווי, בן 26, ומחמד חדור, בן 18, זאת בגין מעשה טרור וניסיון לרצח. השניים ביצעו פיגוע דריסה במרץ האחרון, וכעת כתב אישום נגדם מוגש לבית משפט המחוזי בירושלים.

כפי שעולה מכתב האישום, במרץ האחרון החליטו עוויווי וחדור לפגע ביהודים ולמות שהידים, מתוך מטרה לאומנית. בכדי להשיג את מטרתם, החליטו השניים לבצע שני פיגועים אחד אחר השני: תחילה בדריסה, ואחר כך בדקירות סכין. המחבלים אף ניגשו לביתו של חדור בכדי לקחת סכין, בטרם ביצעו את פיגוע הדריסה. 

עוד עולה מכתב האישום, כי המחבלים נסעו לכיוון העיר העתיקה, ומשהבחינו בשני גברים לבושים שחור, החלו לדהור עם רכבם לעברם, ועצרו את רכבם לאחר שהטיחו את שני היהודים אל הרקע. יהודי אחד הצליח להימלט מהמקום, והשני ניסה להתחבא אך ללא הצלחה. המחבלים ניגשו אליו, ניסו לדקור אותו, אך להב הסכין פגעה בעקבו של היהודי השרוי על הקרקע והתעקמה.

המחבלים הבינו כי הדקירה לא תוכל לצאת אל הפועל, החלו להכות באגרופים ביהודי בכל חלקי גופו ולאחר מכן נמלטו מהמקום. כתוצאה מהפיגוע, אחד היהודים פונה לבית החולים, ונגרמה לו חבלה ושבר ברגל שמאל . יהודי נוסף פונה לבית החולים וסבל מכאבים ברגליו ובכתפיו. הפרקליטות הודיעה בהגשת כתב האישום כי במעשיהם, ניסו המחבלים לגרום למותו של אדם בכוונה מתוך מניע לאומני אידאולוגי וביקשה מבית המשפט לעצור את המחבלים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם.

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו מתח ביקורת על התנהלות המשטרה "האירוע מוכיח כמה חשוב שהרשויות יטו אוזן לנפגעי העבירה. מהאירוע אנו למדים על מחדל גדול שכמעט הביא לאסון, בכך ששני מחבלים שבצעו פיגוע וגמרו בדעתם לרצוח יהודים משוחררים בפועל לחופשי".

כתב האישום כנגד המחבליםצילום: ללא