בשמאל מזהירים ותוקפים את יו"ר הכנסתיולי אדלשטיין, שאם הוא לא יאשר קיום ועדה שתדון בחסינות של נתניהו, יפעלו להדחתו. אמש הציב יו"ר כחול לבן בני גנץ אולטימטום לאדלשטיין שאם יסרב להקים ועדה הדחתו תהיה בלתי נמנעת. ח"כ יועז הנדל העביר מסר דומה בראיון לוואינט : "אנחנו נשתמש בכל האמצעים שעומדים לרשותנו כדי להקים את ועדת הכנסת, אם יולי אדלשטיין לא יאפשר את הפתח הזה, כפי שנדרש במדינה דמוקרטית, אז הוא לא יישאר שם".

גם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן רמז על כך בראיון לכאן ב' "אני מצפה מיולי שיתנהל בצורה ממלכתית. אי אפשר למרוח את עם ישראל כל הזמן. אין שום בר דעת שמאמין שמנדלבליט נתן יד לתפור תיק לנתניהו״. במקרה של הדחה רמז ואמר: "אנחנו ניתן יד להקמת הוועדה - נעשה כל מה שצריך לעשות כדי שזה יקרה".

תמר זנדברג ממרצ כתבה גם היא בעמוד הפייסבוק שלה: "אדלשטיין הביתה. בגלל החסינות, אבל לא רק. מי שפחד לדבר כשאדלשטיין כיבה את האור על דיונים על כיבוש, מוצא עצמו עכשיו עם יור כנסת שמכבה את האור על דיוני החסינות.  את אדלשטיין היה צריך להדיח מזמן, אבל מוטב מאוחר מאשר לעולם לא. סיעת המחנה הדמוקרטי מתחייבת כי תתייצב בכל עת לבחירת יו״ר אחר שיתחיל לתקן את הכנסת ומשם בבחירות את המדינה”.