שינון מתכון לפיצה לא תמיד מספיק עבור מי שרוצה להשיג תוצאה מושלמת. עם סטנדרטים גבוהים של פיצה מאיטליה ובגלל שממילא מדובר על המאכל המפורסם בעולם, צריך להקפיד להימנע מטעויות נפוצות. מצד שני, החדשות הטובות הן שתרגול יוצר מיומנות ושיש רשימה פחות או יותר זהה של טיפים שרלוונטיים להכנת כל סוגי הפיצות.

הנה למשל כמה עצות שכדאי לכם לאמץ כבר בהכנה הקרובה של פיצה ביתית טעימה ופריכה – ממש כמו בארץ המגף:

1. בחרו קמח איטלקי
יהיה לכם קשה להכין פיצה ביתית כמו באיטליה אם אתם משתמשים בקמח ישראלי. במקום זה, מה שעליכם לעשות זה להשתמש בקמח איטלקי. שואלים את עצמכם מה ההבדל? פשוט מאוד: רמת הטחינה.

קמח בייצור איטלקי נטחן בדרגת 00, בעוד קמח ישראלי נטחן בדרגה 0. זה אולי נראה כמו הבדל קטן, אך הוא משמעותי מאוד ומשפיע על המרקם של הבצק ולכן גם על הטעם ועל הנוכחות של הפיצה כולה.

2. דייקו בכמויות השמן והסוכר
אנשי מקצוע מתחום האוכל האיטלקי יודעים שאין תחליף לדיוק. אם רוצים להשיג פיצה טובה ואיכותית, צריך למשל לדייק בכמויות השמן והסוכר. כאן הטעות הנפוצה גורסת שבפיצה יש המון שמן, בעוד בפועל זה לא ממש המצב.

בצק טוב של פיצה איטלקית כולל חצי קילו קמח, רק כף אחת של שמן וכמעט כף של סוכר. בכל מקרה, המטרה של הוספת סוכר היא להעניק לפיצה צבע ולא להפעיל את השמרים או לשנות את הטעם שלו. לכן, אתם יכולים אפילו לוותר על הסוכר לגמרי – כל עוד אין לכם את מי להרשים.

3. הקדישו זמן להתפחה
עוד טיפ של מקצוענים גורס שצריך להתפיח את הבצק של הפיצה לפחות 24 שעות. תקופה כזו במקרר תחייב אתכם להשתמש ביחס של חצי קילו קמח ל-4 גרם שמרים יבשים, אבל אפשר לבחון כל מקרה לגופו לפי המתכון שבו אתם משתמשים.

לחילופין, התפחה תוך שעתיים-שלוש בלבד אפשרית עם שימוש בכמות גדולה של 15-20 גרם שמרים יבשים. בהקשר הזה, ההתפחה צריכה להיות מלאה על מנת לאפשר לכם לאחר מכן ללוש את הבצק בקלות ולקבל תוצאות טובות יותר בידיים מאשר במערבל עם וו לישה.

4. אל תשכחו להשקיע בתוספות
התוספות הן אלו שהופכות פיצה סטנדרטית למאכל אלוהי. אם אתם רוצים ליהנות מהפיצה, השקיעו בחומרי גלם של גבינה ורסק עגבניות אבל אל תשכחו לבחור בקפידה גם את הזיתים או כל תוספת אחרת. זה אולי ייקח קצת זמן, אבל בסוף תעמדו בציפיות.