בבית היהודי יקבלו סוף סוף החלטה? נשיאות המפלגה, בראשות ח"כ לשעבר עידית סילמן, צפויה להתכנס בשבוע הבא, יחד עם יו"ר המפלגה הרב רפי פרץ, ועם המנכ"ל ניר אורבך, ולקבל החלטה איזו הצעה להביא להצבעה במרכז המפלגה, לקראת הבחירות לכנסת ה-23.

כזכור, בפני המפלגה עומדות שתי אפשרויות ריאליות. האחת היא לשמר את הרשימה כמו שהיא, ולהגיע למו"מ עם האיחוד הלאומי ועם מפלגות נוספות לקראת ריצה משותפת, והשנייה היא להחליט על קיומן של פריימריז בקרב מתפקדי המפלגה, דבר שלא קרא מאז הבחירות לכנסת ה-19, בשנת 2014.

ח"כ מוטי יוגב אמר כי "הבית היהודי זו מפלגה ציונית, דתית ודמוקרטית. אני מברך על החלטת הנשיאות לכנס את מרכז המפלגה במיידי. הזמן קצר והמלאכה מרובה. מונחות בפנינו שאלות הרות גורל עבור עתיד המפלגה והייצוג הפוליטי של הציונות הדתית, בהן יכריעו נציגי הציבור שבמרכז המפלגה".

נשיאת מרכז הבית היהודי עידית סילמן הסבירה כי כינוס הנשיאות יעסוק באיחודים בציונות הדתית: "אין ספק כי יש צורך באיחוד רחב ומקיף של כלל הגורמים והרשימות בציונות הדתית בכדי להבטיח ייצוג חזק ומשמעותי של הציונות הדתית בכנסת הבאה. אנו ניזום הצעה שתוכל לעבור בהסכמה רחבה ככל האפשר.  הנשיאות תתכנס יחד עם יו"ר המפלגה ומנכ"ל המפלגה ותגבש את ההצעה בשותפות".