עו"ד איתמר בן גביר, מראשי מפלגת עוצמה יהודית, התראיין הבוקר (א') לשרון גל ברדיו גלי ישראל וקרא לשרים הרב פרץ ובצלאל סמוטריץ' להתכנס עוד היום לחדר אחד ולסגור ביחד על ההחלטות לעתיד. לדבריו של עו"ד בן גביר, עוצמה יהודית פתוחה גם לפריימריז וגם להחלטה משותפת על הרשימה, רק צריך לעשות את זה כמה שיותר מהר.

לדברי בן גביר: "אני מקווה שהפעם כל הצדדים יסיקו ויבינו את המסקנות ממועד ב'. כל מי שהספיק להכיר את עוצמה יהודית יודע שאנחנו לא עושים תרגילים כמו פוליטקאים בגרוש שמנסים לשנות מיקום. גם בפעם הראשונה, ואני מזכיר שבזכות זה הרב פרץ וסמוטריץ' שרים, וגם בפעם השנייה שלצערי ביוהרה ושחצנות היו כאלו שלא רצו אותנו בחיבור, אמרנו שעוצמה יהודית צריכה להיות בתוך חיבור וזה יוביל לניצחון". 

"אני שומע את הדברים שיוצאים מלשכת ראש הממשלה, ויש בהם הרבה היגיון. חייבות להיות שתי תנועות מימין לליכוד, מפלגה אחת שתביא כל מיני מאוכזבי ליברמן ומפלגה שניה תורנית. זהו פיצול בשביל למקסם את הכוח", אמר בן גביר. "מבחינתנו בעוצמה, כל אופציה היא טובה. רוצים ללכת בשתי מפלגות, אחת שתביא יותר קולות ליברלים, אני בעד, אני חותם על זה. במועד א' חברנו לבית היהודי והאיחוד הלאומי, איחוד שהיה מאולץ והיה מריטת נוצות וחיבור של הרגע האחרון, ובכל זאת הבאנו חמישה מנדטים".

סמוטריץ בן גביר והרב פרץ. האיחוד יחזור?צילום: יחצ

לשאלת המראיין, איך מגיעים למשא ומתן "ללא כדורים בקנה", כלומר ללא מנדטים או כוח פוליטי אמיתי, השיב עו"ד בן גביר: "גם להם אין כל כך כדורים באקדח. המציאות מראה שעוצמה יהודית גדולה מסמוטריץ' והרב פרץ ביחד. אם בבחירות מועד א' הבאנו ביחד 150 אלף קולות ובסיבוב ב' הבאנו 84 אלף קולות, אז אם הייתי פוליטיקאי הייתי אומר שהמקום הראשון מגיע לראשון של עוצמה יהודית, המקום הרביעי גם של עוצמה יהודית והשר הראשון של עוצמה יהודית, אתם תסתפקו במקום השני והשלישי. אבל אני לא שם".

לסיום חזר בן גביר בקריאתו לסמוטריץ' ולרב פרץ לבוא ולשבת עכשיו למשא ומתן. "אני מבחינתי מבטל את כל הדיונים שיש לי השבוע, נשב עכשיו מהבוקר עד הערב ובואו נצא לפריימריז מהיר. לא רוצים פריימריז, כי אני יודע שיש מי שחושש מזה, אז בוא נשב ונסגור את הרשימה. אסור לנו להגיע למצב של ספינים ושל עוד פעם כותרות בעיתונים ומריטת נוצות ולהגיע לקו הגמר עם חיבור מאולץ הציבור לא יאהב את זה" אמר בן גביר.