יו״ר כחול לבן בני גנץ האשים הערב (יום ה') בהצהרה של ראשי כחול לבן את נתניהו בהליכה לבחירות שלישיות : ״ישראל הולכת לבחירות כי אדם אחד שם את ביטחונו וחסינותו לפני ביטחונה וחוסנה של החברה". בלשכת נתניהו מיהרו להגיב לדברי גנץ: "ראש הממשלה נתניהו הסכים לקבל כל ויתור כדי להקים ממשלת אחדות. בני גנץ עשה כל מאמץ כדי לסכל ממשלת אחדות ולגרור את המדינה לבחירות. הדרך היחידה להקים ממשלה לאומית רחבה וחזקה למדינת ישראל היא להצביע לליכוד"

עוד הוסיף גנץ: ״עם כניסתנו למערכת בחירות נוספת אני קורא לכל המנהיגים ישרי הדרך מימין ומשמאל- אל תפחדו. אל תשתקו. אל תאפשרו לאף מנהיג להעמיד עצמו מעל טובת המדינה. 
את שלשלאות בלוק החסינות, חייבים להתיר. ואת הפחד לעמוד מול  שחיתות יש להחליף באומץ אזרחי ומנהיגותי. כחול לבן בראשותי לא שתקה, לא שותקת ולא תשתוק. אנחנו כאן כדי להחליף את השלטון.
נכנסתי לפוליטיקה כדי להיאבק ולשנות את כיוון הספינה ולא בכדי לנהל מלחמות אישיות.
גם את הקמפיין הקרוב אנהל בצורה מכבדת וממלכתית. אין אפשרות אחרת מבחינתי.״

ח״כ יאיר לפיד נאם גם הוא הערב: "מערכת אכיפת החוק היא לא האויב. התקשורת היא לא האויב. אתם יודעים מה – הליכוד הוא לא האויב. אנחנו רוצים לנצח אותם בבחירות, אבל הם לא האויב. הם האחים שלנו.

עוד הוסיף לפיד: "כשראש הממשלה מסית לאלימות כל הזמן, בסוף יהיו משוגעים שיקשיבו לו. בבחירות האלה הברירה היא חדה מאי פעם: שוחד – או התורים בחדרי המיון. מרמה – או דמי מחלה ודמי אבטלה לעצמאים. הפרת אמונים – או החינוך של הילדים שלנו. אם מדינת ישראל תבחר אדם עם שלושה כתבי אישום על שוחד מרמה והפרת אמונים – מה זה אומר עלינו? מה זה אומר על הערכים שלנו? מה יחשבו עלינו בעולם? איך נסביר את זה לילדים שלנו? איך נגיד לילדים שלנו שהם צריכים לשמור חוק?". 

 


.