חברת הטלוויזיה בכבלים HOT תספק שירותים לתושבי יהודה ושומרון, לאחר שעד היום לא העניקה כאלה. משרד התקשורת הודיע היום (ב') על ההחלטה לראשי הרשויות ביהודה ושומרון ולמזכירי היישובים. ביישובים בהם אין תשתית פיזית של כבלים, נכתב כי השירות יינתן באמצעות שירותי האינטרנט.

ההחלטה הגיע לאחר התערבות של שר התקשורת דודי אמסלם (הליכוד), כאשר למעשה זהו יישום של החלטה המחייבת את HOT לספק שירותים ב-220 יישובים בהן התשתית לא היתה קיימת עד כה.

השר אמסלם אמר: "מדובר בבשורה נפלאה ומשמחת להתיישבות ביהודה ושומרון. הבטחתי לטפל בסוגיה ולמנוע את הרגשת הקיפוח של התושבים - ואכן לישובים הרבים ביהודה ושומרון יינתנו מעתה פתרונות מעשיים לנושא טלוויזיה, אינטרנט וטלפוניה.
זהו הצעד הנכון והמתבקש בנסיבות העניין, ולא יכולתי לוותר בנושא כי ההתיישבות, והמתיישבים החלוצים, הם חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל וקרובים מאוד ללבי".

יו''ר מועצת יש''ע היוצא, חננאל דורני, בירך על ההחלטה: "נפגשנו עם השר אמסלם לפני כחודשיים והעלינו בפניו את בקשותינו לסגירת פערים ביהודה, שומרון ובקעת הירדן בנושאי התקשורת הסלולרית ושירותי המדיה השונים לתושבי האזור. שמחנו לראות שהשר היה קשוב לצרכים, והנחה את משרדו לפעול לפריסת תשתית תקשורת שתשווה את יהודה ושומרון לשאר חלקי הארץ. אנו שמחים לראות כי גם נושא שירותי הוט טופל. בשם תושבי האזור, אנו מודים לשר דודי אמסלם על פעילותו למען רווחת ואיכות החיים של התושבים".

ראש המועצה האזורית גוש עציון, שלמה נאמן: "אני רוצה לברך את ידידי השר דוד אמסלם שנלחם עבור תושבי יהודה שומרון בכלל ותושבי גוש עציון בפרט על מנת שיוכלו לקבל שירות ראוי של חברת HOT כמו כל תושב במדינת ישראל. אילו הניצנים של תחילת המאבק הצודק להחלת הריבונות ונקווה שמהלכים נוספים כאלו יובילו לכך. יישר כח".

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, הצטרף לברכות: "אני מודה לשר התקשורת דודי אמסלם שנענה לפנייתנו. ולא נתן ידו לאפלייה של כ 8% מאוכלוסיית אזרחי מדינת ישראל. תקשורת בישראל של 2019 היא זכות בסיסית לכל אזרח. אין סיבה שתושבי יו"ש יופלו בעניין זה".