ירון בלום, מתאם השבויים והנעדרים במשרד ראש הממשלה, התנצל והודיע כי שגה, כשטען הבוקר כי שני האזרחים הישראלים אברה מנגיסטו והישאם א-סייד, הנתונים בשבי  החמאס בעזה, חצו מזה כמה פעמים בעבר את הגבול לרצועה והוחזרו. משפחתו של מנגיסטו הכחישה בתוקף את הדברים: "חמור במיוחד שמתאם הפעולות מפיץ דברים חסרי שחר".

בראיון ל"קלמן-ליברמן" בכאן רשת ב', אמר בלום כי למיטב ידיעתו מנגיסטו וא-סייד, שחצו את הגבול לעזה לפני כ-5 שנים, עדיין בחיים. "זו לא פעם ראשונה שהם חוצים את הגבול לכיוון רצועה עזה", הסביר. "פעם אחת אברה מנגיסטו, והישאם א-סייד פעמיים לפני זה חצה והוחזר, כי חמאס ראה שהם לא בריאים בנפשם. בפעם השלישית, באופן ציני ובניגוד לחוק הבינלאומי החמאס עושה הכל להשאיר אותם אצלם למרות מצבם הרפואי".  בלום חזר על כך פעם נוספת בהמשך הראיון ואמר כי "בפעמיים הקודמות שהישאם חצה הוא הוחזר. אברה מנגיסטו, סיפור דומה ועצוב".

בתגובה לאמירתו, פרסמה משפחתו של מנגיסטו הודעה חריפה, וטענה כי הדברים משוללי יסוד.

"חמור במיוחד שמתאם הפעולות מפיץ דברים חסרי שחר אלה. ניתן לצפות ממי שזה תפקידו לגלות רגישות ודיוק בפרטים, ולא להוסיף כאב למשפחת מנגיסטו באמירות פוגעות ולא נכונות עובדתית. המשפחה מצפה ממר בלום לתיקון מיידי של דבריו ולהתנצלות". מספר דקות לאחר הכחשת המשפחה את דבריו, פרסם בלום התנצלות והודה כי ייחס בטעות חצייה נוספת למנגיסטו. "מתנצל מעומק ליבי", כתב בלום בהודעה.

עוד  בריאיון התייחס בלום גם להתבטאויותיה של לאה גולדין, אמו של סגן הדר גולדין ז"ל, על התנהלות הדרג המדיני ועל בלום עצמו, שלטענתה מרמה את המשפחות. "אני מביע צער על אמירותיה של לאה גולדין. משפחת גולדין עודכנה על החזרת גופת הפלסטיני. ב-23 באוקטובר היא קיבלה דיווח מפורט. אני לא מחליט איזה גופה מחזירים, זו החלטת מערכת הביטחון", כך בלום.

 

בדבריה בערוץ 12, אמרה גולדין על בלום: "אנחנו מקבלים רמאות. יש פונקציה שנקראית מתאם שבויים ונעדרים, הוא כל הזמן מרמה אותנו, משקר לנו, אנחנו ביקשנו לדעת מה קרה ואיך קרה. זה פשוט הפקרה. כל מה שקורה, בכל הזדמנות ובכל יום שאפשר להגיד לחמאס או או - ולא מבקשים בכלל את החיילים. אנחנו צריכים את התקשורת - תעזרו לנו לשאול את השאלות. אני לא שלחתי את הדר לעזה. וזה לא חשוב מי תהיה הממשלה הבאה. כל ממשלה מחויבת לברית הלא רשומה שבין החיילים לבין המדינה. צוק איתן לא נגמר עד שיחזירו את אורון והדר".