הפרות הסדר ביצהר והפגיעה בחיילי צה"ל הלילה, גררה כצפוי תגובות וגינויים גם מחברי הכנסת במרכז ובשמאל

יו"ר כחול לבן והרמטכ"ל לשעבר, ח"כ בני גנץ: "לא נעבור לסדר היום על שום פגיעה בחיילי צה"ל. כרמטכ"ל לשעבר וכמפקד בצה"ל לאורך עשרות שנים אני שולח מסר לכל החיילים והמפקדים ששומרים עלינו גם בערב החג - עם ישראל ואזרחי ישראל תומכים בכם ומחזקים אתכם".

יו"ר העבודה-גשר ושר הבטחון לשעבר, ח"כ עמיר פרץ תקף את המתפרעים ואת אזלת ידה של הממשלה: ״לא מדובר במקרה בודד, זה ריטואל חוזר ונשנה בה  קבוצה אלימה ובלתי נשלטת מפעילה טרור נגד אותם חיילים שמשימתם היא לשמור עליהם. מול הפגיעה בחיילי צה״ל חייבת לבוא תגובה בלתי מתפשרת ופעולה מקיפה למעצרם של הטרוריסטים היהודים. שתיקת המנהיגות הישראלית מראש הממשלה ומטה מול אירועי יצהר מעידה על כניעה מוחלטת לגורמים הקיצוניים שמנסים להדליק את האזור. הגיע הזמן להקים ממשלה שתילחם בכל טרור מכל סוג שהוא במקום מדיניות הליטופים כשמדובר בימין הקיצוני״.

ח"כ יועז הנדל ('כחול לבן'), כתב בפייסבוק שלו: "הישוב יצהר הוא ישוב שיש בו חסד גדול. הכמות הגדולה ביותר של תורמי הכלייה בארץ. ובכל זאת  מידי כמה חודשים יוצאים משם יהודים שתוקפים את חיילי צה״ל; חייבים יד חזקה נגד מי שתוקף את חיילי צה״ל ולא משנה אם הוא יהודי או ערבי.
חייבים להזכיר שאת התופעה הזאת אי אפשר להכיל".

יו"ר המחנה הדמוקרטי, ח"כ ניצן הורוביץ, בתגובה על הפגיעה בחיילי צה"ל ביצהר הלילה: "מי ששתק כשפגעו בפלסטינים, מי שהתעלם מפיגועי ״תג מחיר״, מי שעצם עין כשתקפו פעילי שמאל, יתעורר עכשיו כשפגעו בחיילים? 
המפגעים האלה משתוללים ושורפים כדבר שבשיגרה כי הם יודעים שהמערכת מגלה כלפיהם סלחנות מופלגת. ״אחים יהודים״? פושעים."

יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה: "הפעולה הרלוונטית כלפי מתנחלים הוא פינוי, לא גינוי. אין נורמטיבי ולא נורמטיבי, כולם חיים על אדמה גנובה בזמן שמיליוני פלסטינים סביבם חיים תחת משטר צבאי. רק סיום הכיבוש והקמת מדינה פלסטינית עצמאית תבטיח שלום, עצמאות, ובטחון לשני העמים".⁩