"כשפוגשים את הסרטן בפעם הראשונה ומסתכלים לו בעיניים, לא ברור מה בדיוק אמורים לראות. הכל שם נורא חדש, מפחיד, מלחיץ ומטלטל. מה קשור עכשיו סרטן? אני צעירה עם שאיפות, אני באמצע התכניות, רק התחלתי לחיות....".

עד אותו הרגע, החיים של מירי התנהלו על מי מנוחות. בית חם ואוהב, בית ספר, אולפנה. שום דבר לא הכין אותה למחלה הקשה שתתקוף אותה יום אחד ותשנה את חייה מהקצה אל הקצה. פתאום השגרה הרגילה והאפורה, הייתה נראית הרבה יותר אטרקטיבית, לעומת ההקרנות המתישות שנאלצה לעבור מספר פעמים בשבוע בבית החולים.

ההקרנות ושאר הטיפולים הרפואיים שעברה, כמעט והשכיחו ממנה כל מבט קדימה אל העתיד שאחרי, בעזרת ה'. בין כל הפגישות עם הרופאים, הטיפולים והצילומים, פתאום הופתעה מירי למשמע השאלה של שימור פוריות. עד אז, היא אפילו לא ידעה שזהו צעד הכרחי לנשים המעוניינות ללדת ונאלצות לעבור טיפולים כימותרפיים. ההקרנות וטיפולי הכימותרפיה עלולים לגרום להפסקה מוקדמת של המחזור החודשי, אי סדירות של המחזור החודשי והשפעה על אברי הרבייה. כשל שחלתי מוקדם מוכר כאחת מתופעות הלוואי ארוכות הטווח השכיחות, הפוגעות בנשים בגיל הפוריות המטופלות בחומרים כימותרפיים או בקרינה ישירה לאגן.

לראות את היום שאחרי

"המחשבה על זה הייתה רחוקה ממני" - מודה מירי. "הייתי עסוקה בהישרדות יומיומית והתמודדות עם כאב נפשי ופיזי. ואז המליצו לי ליצור קשר עם מכון פוע"ה. התקשרתי לשם בספקנות ושיתפתי את הרב שענה לי לטלפון במחלה בשלב המוקדם שלה. הוא הדגיש את החשיבות ושימור הפריון ופתאום זה נתן לי את האפשרות לראות מעבר לאופק. לראות את היום שאחרי.... עוד באותו היום הוא קישר אותי עם אחד מגדולי המומחים לשימור פריון בתל השומר. שם לקחו ממני קטעי שחלה עם ביציות".

עטופה במשפחתה האוהבת, צלחה מירי את ימי האשפוז וההקרנות בהצלחה. תוך כדי חזרה לשגרה, היא החלה לקבל לא מעט 'רמזים' שהגיע הזמן למצוא את החצי השני שלה. "אבל אז נפל לי האסימון שמעבר להיותי בוגרת 'סרטן', גם עתיד הפוריות שלי לוטה בערפל". גם הפעם, מכון פוע"ה היה הכתובת המתאימה. "הרב ממכון פוע"ה הציע שידוך שפקפקתי בו והערמתי קשיים, אך בסופו של דבר הסכמנו להיפגש".

למרות החששות אליה הגיעה מירי לפגישה הראשונה, הבחור דווקא מצא חן בעיניה, והיא בעיניו. לא עבר הרבה זמן והשניים עמדו מתחת לחופה ונישאו כדת משה וישראל. אחרי החתונה, בליווי של מכון פוע"ה כמובן, עברה מירי ניתוח להשתלת קטעי השחלה חזרה לגופה. בתהליך טבעי ומופלא, הגוף השתקם, קטעי השחלה התעוררו לחיים. מירי נכנסה להריון טבעי, נולדו להם תאומות ולאחר שנתיים בת נוספת. "אין ספק שלא הייתי זוכה בבעלי היקר ולשלושת הבנות המתוקות שלנו, ללא העזרה של מכון פוע"ה" - מסכמת מירי, "הם היו שם בשבילנו לכל אורך הדרך ועד היום אני איתם בקשר מתמיד".

מכון פוע"ה יוצא בגיוס תרומות מהציבור - זה הזמן לסייע ולעזור