נשים בשנות ה-50 לחייהן נכנסות לתקופה שמכונה "גיל המעבר" ומתאפיינת מבחינה ביולוגית בירידה ברמת ההורמון אסטרוגן. על הרקע הזה, נשים בכל רחבי העולם נאלצות להתמודד עם שורה ארוכה של סימפטומים. בין היתר, גיל המעבר מביא איתו גלי חום, הזעה מוגברת ביום ובלילה, פעימות לב מואצת ואפילו שינויים קיצוניים במצב הרוח לצד קשיי ריכוז ושינה ויובש בנרתיק.

הדבר החשוב ביותר הוא להכיר בתופעות של גיל המעבר ולא להתעלם מהן. נשים גם יכולות להתעודד בכך שהן מתמודדות עם תופעה טבעית ונפוצה, שלא בהכרח מעידה על בעיה רפואית. מכאן והלאה, כל שנותר הוא להתכונן מראש לגיל המעבר ולאחר מכן גם להתמודד איתו בעזרת הפתרונות הרלוונטיים:

1. התרגלי להשתמש במוצרי ספיגה

מוצרי ספיגה למבוגרים חשובים עבור גברים ונשים בטווח רחב של גילאים. אצל נשים אחרי הריונות מרובים, תופעות כמו בריחת שתן עלולות להופיע הרבה לפני גיל המעבר ואין סיבה להיפגע מהן. מה שאפשר לעשות זה להתרגל להשתמש במוצרי ספיגה ולהתאים אותם למבנה הגוף כדי לשפר את היעילות.

2. הישארי במקומות קרירים

הסביבה שבה נשים בגיל המעבר מבלות את רוב היום שלהן משפיעה בצורה ישירה על היכולת להתמודד עם התופעות האופייניות. בהקשר הזה, מה שכדאי לעשות זה לנסות להישאר כמה שיותר במקומות קרירים: בין אם באמצעות הדלקת המיזוג במשרד ובבית, בוויתור על יציאה החוצה בשעות החמות או בהעדפת הבריכה המקורה על פני הים הפתוח בקיץ.

3. בצעי תרפיה

מצבי לחץ לא רק מגבירים את מספר ועוצמת גלי החום, אלא גם גורמים עוגמת נפש לנשים בגיל המעבר. אחרי שהילדים גדלים ועוזבים את הבית, אין פלא שהמון נשים נלחצות מהסיטואציה ולא ממש מצליחות להתמודד איתה. במקרים כאלה, הכי חשוב לתרגל תרפיה ולבצע אותה באופן קבוע וסדרתי. כך ניתן להוריד את עוצמת גלי החום, לצבור ביטחון ולמנוע חרדה.

4. החליפי את התפריט התזונתי

הכנה לקראת גיל המעבר דורשת התאמות בהרגלים הקיימים. בין היתר, כדאי לנצל את הסיטואציה על מנת להחליף את התפריט התזונתי ולשדרג אותו. בשלבה ראשון, מומלץ להימנע ממאכלים חריפים ומתובלים או מכאלה שמכילים קפאין, אלכוהול וסוכר. בשלב השני, אפשר לשנות גם את גודל הארוחות ולתת עדיפות למנות קטנות. אחרי תקופה מסוימת כבר מרגישים את הירידה במשקל ורואים תוצאות.

5. התאימי את הבגדים

בגדים תחתונים רפויים מכותנה והימנעות מלבישת מכנסיים הדוקים יכולים למנוע גירוי באזור הפות על רקע יובש בנרתיק. בנוסף, כדאי ללבוש בגדים עשויים כותנה לספיגת הלחות ולהתלבש בשכבות שניתנות להסרה כדי להקל על גלי החום.