בכל בית פרטי יש מטבח שמשמש את בני המשפחה בשעות שונות של היום. כתוצאה מכך גם קיימים סגנונות עיצוב שונים ומגוון עצום של סוגי מטבחים. למעשה, השאלה איך לעצב את המטבח מורכבת מכפי שנהוג לחשוב והיא דורשת השקעה לא מבוטלת של זמן, מחשבה וכסף.

החדשות הטובות הן שאפשר לשאוב השראה מעיצוב מטבחים ולחלץ לפחות 4 טיפים שתקפים בכל סוגי הבתים הפרטיים. רוצים להתרשם מהם? הנה ההצעות הבולטות:

1. השתמשו באופי שלכם ככלי לקבלת החלטות

האופי האישי שלכם קובע כיצד יעוצב המטבח ואיזה ציוד יהיה בתוכו. אם אתם אנשים שאוהבים לארח, רצוי להקדיש את רוב המקום במטבח להצבת אי ולדאוג שיהיו מסביבו מספיק כיסאות ומקומות ישיבה.

מנגד, אנשים שמבלים את רוב היום באפייה יצטרכו למצוא מקום ייעודי לתנור ויש כאלה שישקיעו דווקא בכיריים או בכיור. בכל אחד מהמקרים האלה, האופי שלכם הוא הכלי הכי יעיל לקבלת החלטות דקורטיביות ואחרות.

2. התייעצו עם אנשי מקצוע

האופי האישי נותן את האינדיקציה הכללית לעיצוב, בעוד אנשי המקצוע הם אלו שהופכים את החזון למציאות. עם אנשי המקצוע השונים כדאי להתייעץ כבר בשלבים המוקדמים של עיצוב המטבח ותוך הגדרה ברורה של מסגרת התקציב, לוח הזמנים והדרישות.

התפקיד של אנשי המקצוע הוא להצביע על טעויות שלכם בעיצוב המטבח ולהפנות את תשומת הלב שלכם לנושאים החשובים. במקביל, הם אלו שאחראיים על רמת הביצוע של העבודה ועל הימנעות מליקויי בניה. 

3. בחרו סגנון עיצוב ושמרו על אחידות

בחירה בין סגנונות עיצוב מסוימים יכולה לעשות עבורכם את רוב העבודה הקשה. על קצה המזלג אפשר להזכיר את ההבדל בין סגנון עיצוב מודרני וכפרי, או את המאפיינים המיוחדים של סגנון עיצוב וינטאג' לעומת הסגנון הקלאסי.

עיצוב של המטבח לפי סגנון יעזור לכם לשמור על אחידות. אחרי שתסתכלו בקטלוג ותחליטו לאיזה סגנון אתם מתחברים, תוכלו לבחור בהתאם את שאר האלמנטים הדקורטיביים ובהם את סוג החיפוי לרצפה ולקירות, את צבע השיש ואת גוון הארונות.

4. סדרו את המטבח בצורה פרקטית

המטבח לא אמור להיות רק מקום יפה, אלא חלל שבו תשתמשו כדי לבשל, לאפות, לטגן, לאכול ולפעמים גם לארח. כתוצאה מכך, מומלץ לסדר את המטבח בצורה פרקטית ולנסות לשלב עד כמה שאפשר בין שיקולים של אסתטיקה ופונקציונאליות.

בפועל, הדרך לעשות זאת היא למקם בתוך המטבח פתרונות אחסון כמו מגירות וארונות ולא לשכוח את הנגישות לכיור ולמוצרי החשמל. לבסוף, כל שנותר הוא להכניס למטבח תאורה מלאכותית ולהפוך אותו למקום שנעים לשהות בו.