שר החינוך ויו"ר הבית היהודי, הרב רפי פרץ, התייחס הבוקר (ג') להשתלחות של יו"ר המחנה הדמוקרטי, ניצן הורוביץ, בראש המכינה בעלי הרב אלי סדן. כזכור, הורוביץ כתב על הרב סדן כי הוא "גזען ומיזוגן", וכי "אם לא נתעורר הוא יחנך את הילדים שלנו".

"הרב אלי סדן הוא איש חזון, תלמיד חכם, חבר וחלוץ של הקמת המכינות", כתב הרב פרץ. "עולמו החינוכי בנה אלפי קצינים, לוחמים ובוגרים נאמנים למדינה. המחנה הדמוקרטי ממשיכים לרדוף נגד כל מה שמריח מיהדות וממסורת. כל ניסיון לגרוף רווח פוליטי על ידי העמקת השסע ראוי לגינוי בכל תוקף ופשוט לא יעבוד. אנחנו נמשיך עם האמת שלנו - והיא שתנצח".

גם חברתו למפלגה, ח"כ עידית סילמן, הגיבה לדברים וכתבה: "איש השמאל הקיצוני ניצן הורוביץ מדבר על הפניית תקציבים "מהכיס שלי ושלכם". מי שמקדם יומם וליל אג'נדה שכל מהותה היא להיכנס לכיסים של כולנו, להנדס את החברה לפי האג'דנה שלו ולחנך את ילדינו על פי ערכיו המסוכנים, עכשיו מנסה להטיף לנו.

"ניצן הורוביץ היקר, הציונות הדתית אינה שק החבטות שלך. קל וחומר שלא הרב אלי סדן אשר עסוק יומם וליל בהכנת אלפי תלמידים להיות קציני ומפקדי צה"ל. הרב אלי הוא תלמיד חכם ואיש חינוך אשר גידל לאהבת הארץ הזו אלפי תלמידים. לימוד תורה ואהבת האדם הם דרכו וכל מי שמבקש לתקוף ולבזות אותו במקום לנהל דיון ענייני ומכבד ימצא מולו חומה בצורה של אישי ציבור, תלמידים ומחנכים.

"הקריסה האידאולוגית של המחנה שלך, ניצן, מביאה אותך ואת חבריך לקמפיין נגטיבי שלא מסוגל להציע שום דבר מהותי מעבר לאוסף מתקפות פרסונלי של מנהיגי המחנה שמולך.

"לשמאל הישראלי יש מה להציע לשיח, הרבה מעבר למתקפות פרסונליות. אתם מבקשים לייצג קול ציבורי. קול שאני חולקת עליו מאוד. אבל עשו זאת בצורה מכובדת, כבדו את המצביעים שלכם, עצרו את ההסתה הפרועה הזו שכמה אנשי קמפיין הציעו לכם. 
די להסתה הזו! כי אנשים אחים אנחנו! חבל שעבור עוד כמה קולות אתם יורדים לרמה זו".