פייסבוק שילמה למאות קבלני משנה חיצוניים כדי לתמלל הקלטות של משתמשים בשירותיה, כך דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג. מהדיווח עולה כי לקבלנים שנשכרו לתמלול, לא נאמר מהיכן ההקלטות הושגו. לטענתם, הם שמעו שיחות של משתמשי פייסבוק, חלקן בעלות תוכן בוטה, אך לא נאמר להם מה פייסבוק עושה עם התמלולים. 

ברשת החברתית אישרו כי פייסבוק תמללה את הקלטות המשתמשים, אך חדלה מלעשות כך: "בדומה לאפל ולגוגל, עצרנו בחינה אנושית של הקלטות קול לפני יותר משבוע", הגיבה החברה היום לבלומברג. עוד הוסיפו מטעם פייסבוק כי התמלולים הם של משתמשים שבחרו באפשרות של תמלול השיחות שלהם בתוכנת המסנג'ר של החברה. קבלני המשנה, כך לפי החברה, עסקו בבדיקה אם הבינה המלאכותית פירשה נכון את ההקלטות, שהיו אנונימיות, לטענת פייסבוק.

התגובה של פייסבוק תמוהה למדי מכיוון שלפייסבוק אין כיום שום שירות דומה המצדיק בחינה של הקלטות בידי בני אדם כמו גוגל ואמזון, שספגו בעצמן ביקורת על כך שעובדיהם מאזינים להקלטות משתמשים במטרה לשפר את השירות. 

מייסד, מנכ"ל ויושב ראש פייסבוק, מארק צוקרברג, הכחיש כי החברה מאזינה למשתמשים בעדות רשמית לקונגרס: "אתם מדברים על תיאוריית קשר שמופצת, שאנחנו מאזינים למיקרופונים של משתמשים ומשתמשים בזה לפרסום. אנחנו לא עושים את זה"

אולם, בתגובה מאוחרת יותר, התברר שצוקרברג לפחות לא דייק בדבריו, שלא לומר שיקר. החברה השיבה לקונגרס אחר כך כי הם "רק ניגשים למיקרופון אם המשתמש נתן הרשאה לאפליקציה, ואם הוא באופן פעיל משתמש בתכונה הדורשת הקלטת קול". החברה לא ציינה מה נעשה עם ההקלטות אחר כך.