כלה: אביטל שטיינמץ, מתאמת הדרכות כלה בארגון רבני צהר וכותבת ב"מקום בעולם"

חתן: מתן צור, קומיקאי ותסריטאי

גיל נישואין: שניהם היו בני 21

פז"מ: 8.5 שנים

Waze: גן סיטי ברחובות

Save The Date: כ"ד אב ה' התש"ע. 4.8.2010

מתחת לחופה: הרב צפניה דרורי

כשהאורחים התפזרו: מלון סי הוטל בנווה אילן

 

הצעת נישואין

מתן: "ההצעה הרשמית הייתה אחרי שכבר החלטנו להתחתן וחברה של אשתי אמרה לי שכדאי שאעשה הפתעה. בדיעבד הבנתי שאשתי אמרה לה לרמוז לי. אז הייתי בייניש פשוט, הכנתי ארוחה והלכנו לים ולא רציתי להטריח אנשים, וארגנתי הכל לבד: שולחן ומתנות ממגנוליה. אבל כמובן שכבר דיברנו על זה. הרי זו פיקציה, זו לא באמת הפתעה כשאנשים בוגרים מדברים על זה קודם. זה לא מגיע משום מקום. לא היה כתוב על החוף התינשאי לי, אבל זה כן היה חשוב".

מקרה לא צפוי ביום החתונה

"אחרי החתונה הגענו למלון ונתנו לנו מפתח של חדר לא נכון, ניסינו לפתוח אותו ולא הבנו למה זה לא עובד. ניסינו שוב ושוב עד שמישהו מתוך החדר צעק, מי זה? מה זה? היה כבר שתיים בלילה, וחיכינו כמו שני מסכנים במסדרון של המלון עד שמישהו בא ונתן לנו מפתח. זה היה מצחיק".  

מחווה מיוחדת סביב החתונה

"היא הכינה לי ארגז עם מתנות והוראות מדוקדקות מתי לפתוח אותן לכל יום. לחדר ייחוד הכנתי לה ספרון משירי ילדים שאשתי כתבה. בחרתי שירים שלה ואיירתי אותם בצבעי מים. היא תמיד חלמה להוציא אותם לאור".

על מה היית מוותר?

"על כלום. עשינו חתונה ממש כמו שרצינו, לא מוגזמת מבחינתנו. היה לנו חשוב שיהיה שמח והגיעו המון חברים ובאמת היה ממש שמח. מה שכן, אני רציתי לענוב לחופה עניבה של פו הדוב, אבל חמותי לא רצתה וכיבדתי אותה. יכול להיות שאם הייתי שם את העניבה הייתי מתחרט על זה".

מתן ואביטל היוםצילום: רמי זרנגר

יום נישואין שונה

"בדרך כלל אנחנו יוצאים, אבל השנה אביטל אמורה ללדת סביב יום הנישואין שלנו ואני מניח שזה יהיה קצת שונה".

מי היה לך חסר מתחת לחופה?

"בעיקר משפחה. סבים וסבתות. סבא של אביטל נפטר כמה ימים לפני החתונה, ולי היה לי סבא שנפטר לפני הרבה שנים וסבתא שנפטרה שנתיים לפני כן. זה מאוד הורגש, כי אנחנו אנשים מאוד משפחתיים וקשורים, והיה לא פשוט. אני רואה את זה מהצד השני, כהורה, כשאני שמח לראות את הילדים שלי נהנים ושמחים, אז אני מאמין שהסבים והסבתא היו רוצים להיות איתנו בשמחה שלנו. צובט בלב שהם לא זכו".

מה לעולם לא תשכח מאותו יום?

"ביום החתונה הלכתי עם המלווים שלי לכותל ולמקווה של הרב גץ, שנמצא בסמוך לכותל. כשרצינו לצאת החוצה היה חפץ חשוד והתעכבנו המון זמן. בנס, אחרי עיכוב של יותר משעה, נסענו באטרף ואיכשהו הגענו לפני החופה. כמובן שלא הספקתי להתארגן, להצטלם לא לבד ולא עם החברים".