העיתונאי עמית סגל, הכניס אתמול (שבת) את בנו הרך, שנולד לפני 9 ימים, בבריתו של אברהם אבינו. שמו בישראל הוא -ענר משה סגל. הברית נערכה בצהרי ט' באב שנידחה להיום (א'). לסגל ואשתו רעות בן בכור בשם עברי. 

בטקס הברית של בנו הרך אמר סגל בעיניים בהתרגשות: "יום הולדת ביום העצמאות זה תאריך משמח, אבל ברית בצהרי תשעה באב – זה כבר נשמע כמו תיק רציני. בזכריה נאמר: "צום הרביעי וצום החמישי צום השביעי וצום העשירי יהיה לבית יהודה לששון ולשמחה ולמועדים טובים והאמת והשלום אהבו". אבל נשאלת השאלה – מדוע? אם תתבטל הסיבה וייבנה המקדש, תשעה באב וי"ז בתמוז ועשרה בטבת יחזרו בתקווה להיות ימי עבודה רגילים בדוכני האוכל. אבל לא ימים טובים".

העיתונאי המשיך: "ובכן, האמת היא שי"ז בתמוז ועשרה בטבת ותשעה באב נועדו להיות ימים טובים. בי"ז בתמוז ירד משה רבנו עם הלוחות. לו בני ישראל היו מחכים עוד ממש מעט, זה היה יום חג לדורות, כמו חג השבועות. ובתשעה באב, כשהמרגלים חזרו מתור את ארץ כנען, אם לא היו רואים את עצמם כחגבים היינו עושים עד היום יום חג שבו היה נהוג, אולי, לאכול ענבים. ואם הירושלמים היו מקשיבים ליחזקאל בעשרה בטבת כשדיבר על עיר הדמים ובית המרי, הבבלים לא היו פורצים אל ירושלים ולא מחריבים את בית המקדש. 

עוד הוסיף סגל: ולכן, כמו שתשעה באב הפך מיום שמחה ליום אבל, הוא יכול לחזור מיום אבל ליום שמחה. ידוע לרוב הנוכחים הסיפור המהפכני על סבא של סבא של ענר, שהיה עולה לכרמל ביום תשעה באב בצהרי היום ועורך סעודה חגיגית. והנה גם אנחנו, אומנם בזכות לוח השנה ולא אומץ לב הלכתי, עורכים סעודה חגיגית בעיצומו של יום."