אתמול בערב בסופו של יום במטה הבחירות של המפלגה באיירפורט סיטי יצאתי למפגש קציני מילואים שהתקיים אצל מפקד הפלוגה שלי במודיעין. שם סביב השולחן ישבנו מפקדים חילונים ודתיים מתווכחים וצוחקים ,בטבעיות של אחים לנשק. קצת פוליטיקה, על החיים ועל הצבא שאנחנו כל כך אוהבים. בדרך הביתה בעליות לגוש עציון הרהרתי על השבוע שהיה. על קמפיין ועל מציאות. יש לכאורה משהו מדהים בפער בין חיי היום יום שלנו כאזרחים במדינה לבין העיסוק של הפוליטיקאים כפי שמשתקף בתקשורת.

סיירתי השבוע בדרום תל אביב, נפגשתי עם תושבי דרום תל אביב הכבושה על ידי מסתננים, נדהמתי מאזלת היד המשטרתית אל מול פשיעה גוברת מהכאב היומיומי של התושבים היהודים. יום אחר כך ישבתי לשולחן עגול במרכז שלווה בנושא נגשת תחבורה ציבורית לבעלי צרכים מיוחדים. יחד עם מנהלי עמותות בתחום שוחחנו על הדברים הקטנים מאוד שעושים שינוי גדול מאוד בחיים של מי שזקוק לכך. 
גם בשני המפגשים האלה, כמו במפגש עם החברים בצבא, היו איתך אנשים חובשי כיפה יחד עם בעלי כיפות שקופות. חרדים וחילונים. שמשלבים ידיים בשביל להפוך את המדינה שלנו למקום טוב יותר.

ואז כשאני חוזר לכותרות העיתונים והפושים מאתרי החדשות אני רואה שוב את המתקפה חסרת המעצורים של ליברמן, לפיד וגם נתניהו על העלאת המושג מדינת הלכה. והפחד הלא מוסבר מלדבר על יהדות ותורה וההזדמנות כמוצאי שלל רב לתקוף. ואת סרטוני השנאה של כחול לבן כנגד המגזר החרדי והשיח המפלג שמייצר מחנות ושטנה, ופתאום אנחנו נראים כל כך רחוקים ושונים ציבורים זרים מבין מסכי הטלוויזיה. 

יהודה ולד, מנכ"ל האיחוד הלאומיצילום: האיחוד הלאומי

אבל האמת היא שהמשותף בינינו גדול על המפריד. שאנחנו באמת מסוגלים לנהל את השיח בכבוד ואהבה. ורובו של עם ישראל רוצה שנהיה לא עם ככל העמים אלא  מדינה יהודית. הם יודעים שהמסורת שלנו היא גם השבת וגם הדאגה לאחר, היא גם חתונה וברית מילה וגם מפעלי חסד היא גם רצון ליישב את חלקי ארץ ישראל וגם מערכת משפט מתוקנת עם צדק ויושר. וכן יש לעיתים גם מחלוקות בתוך המשפחה.

אבל יש מי שגורר אותנו לשיח של קצוות וקיצוניות. לקמפיינים שיוצרים דה-לגיטימציה וצובעים את היהדות בצבעים חשוכים ושקריים. ואני אופטימי כי עם כל הציוצים והכותרות בתכל'ס המציאות חזקה יותר. והעם הולך ימינה. הוא צועד אל חיבור עמוק יותר אל עצמו ,והשמאל הישראלי שהתפרק ונאבד ולאט לאט בשנים האחרונות הולך ומתמרכז. וזה מעיד שהחיבור אל ארץ ישראל ואל מסורת ישראל מתחזק והולך. 

התפקיד שלנו הוא לייצר פוליטיקה אחרת. כזו שמחוברת למציאות. והלוואי שנצליח לעשות קמפיין שמדבר על החלום שלנו ועל איך נגשים אותו במציאות. והלוואי שנוכל לדבר בשפה אחרת ולהאיר את האור ולחבר ולא להגרר לחושך ולנתק. הלוואי שנצליח להקטין את הפער בין המציאות לבין הקמפיין. להיות מה שאנחנו באמת. והלוואי וכל זה לא יהיה רק חלום.