אישי ציבור ופוליטיקאים הגיבו לפיגוע הדקירה שארע אמש (ד') בגוש עציון. שר החינוך הרב רפי פרץ בתגובה לפיגוע הבוקר בגוש עציון: "הלב כואב על נער שנקטף בדמי ימיו. שולח תנחומים גדולים למשפחתו. סומך על צה״ל וכוחות הבטחון שלא ינוחו עד שיתפסו את אותם מרצחים מתועבים שביצעו את הפשע הנורא הזה. המסר חייב להיות ברור - דם יהודים אינו הפקר".

יו״ר הימין המאוחד, איילת שקד אמרה בכאב: ״בשורה נוראית בפתח הבוקר הזה. אני שולחת תנחומים וחיבוק גדול למשפחת החייל שנרצח בגוש עציון. אני סמוכה ובטוחה כי צה״ל וכוחות הביטחון יגיעו אל אותם מחבלים שפלים ואנו נבוא איתם חשבון. על מדינת ישראל לגבות מחיר יקר ולחזק את ההרתעה אל מול הטרור הפלסטיני. דם בנינו אינו הפקר".

איתמר בן גביר, מראשי עוצמה יהודית בתגובה התייחס גם הוא לפיגוע המזעזע שאירע בגוש עציון: "התגובה שנדרשת מממשלת ישראל ומהקבינט הביטחוני היא החזרת הסיכולים הממוקדים, גירוש משפחות המחבלים ותומכיהם וחקיקת עונש מוות למחבלים. רק אלה  ירתיעו את בני העוולה וכל דרישה אחרת כמו תוספות בניה ביו"ש היא פגיעה וזלזול באינטליגנציה. טרור מנצחים בהתקפה ולא בבניית מרפסות והרחבת כבישים

ראש המועצה האזורית גוש עציון שלמה נאמן אומר: "גוש עציון התעורר לבוקר קשה של שפיכת דם טהור  על ידי רוצחים מנוולים.  אנו התיישבות מושרשת ואיתנה, למודת שכול וגבורה. לא ניחלש כאומה וכמפעל. בימים אלו של חודש אב, ימי אבל על חורבן המקדש והגלות הארוכה, אנו מכריזים בראש מורם שישיבתנו בארץ האבות היא לא אפיזודה חולפת אלא עובדה קיימת לעולמי עולמים. 
אוייבינו המרים ינסו שוב ושוב לפגוע בנו, אבל תשובתנו כתשובתם של לוחמי גוש עציון במלחמת העצמאות, נחושה מתמיד  - נצח ירושלים".

מפלגת נעם התייחסה לפיגוע הקשה בגוש עציון:"בכל דור ודור עומדים עלינו לכלותינו. הפיגוע הקשה הלילה הוא תזכורת קשה למאבקנו על ארץ ישראל ועל תקומת ישראל שעדיין לא הסתיימה על אדמתנו. ליבנו הבוקר עם עם ישראל, עם אחינו בגוש עציון, עם הישוב עפרה ועם משפחת הנרצח.על צה"ל לצאת הבוקר לפעולת תגמול בכפרי הרוצחים ולהחזיר את כבוד ישראל שנרמס."

ראש מועצת בנימין, ישראל גנץ, שהחייל שנרצח הוא בן היישוב עופרה שבבנימין, הגיב לפיגוע הנורא: "בנימין אבלה ודואבת הבוקר על הרצחו בידי מחבלים שפלים של חייל צה״ל ותושב בנימין. המועצה מלווה את המשפחה מרגע היוודע האירוע ותסייע לה ככל הנדרש. הקלות הבלתי נסבלת בה יכול מחבל לרצוח עלם חמודות צריכה לזעזע את מדינת ישראל כולה. אנחנו מצפים ובטוחים שכוחות הבטחון יפעלו בכל הכח למציאת וחיסול הרוצחים".

ב״תנועת הריבונות״ התייחסו לפיגוע: "מי כאן הריבון? שוב רצח באזור הדמדומים, באזור הלא הוסדר, הפרוץ- יהודה ושומרון, בגוש עציון שבקונסנסוס הלאומי ליד ישיבת מחניים הדוגלת בהבאת אור ושלום לעולם. כל זמן שיהודה ושומרון אינם תחת ריבונות ישראל, ללא חוק וסדר, ימשיכו הערבים לפגוע מתוך תקווה ואמונה שהם יהיו בעלי הבית על חורבותנו.
זה או הם או אנחנו! זהו מאבק של 52 שנה שיש להכריע בו. ריבונות תהווה הכרעה ומחיקת התקווה לדחיקתנו מכאן באמצעות טרור."