כיבוד לא בריא
ש: אם יש אחרי ברית מילה כיבוד לא בריא, אני חייב לאכול?
ת: מעט.
יד לבעלי נטיות הפוכות
ש: יש לי שכנים, שני גברים החיים יחד כזוג. אני נמנע מלהושיט להם יד. אני צודק?
ת: כן.
ש: ואם הושטתי יד, עליי ליטול ידיים?
ת: לא.
תיקון מידות
ש: כיצד להתיחס לאמירה: "אלה המידות והתכונות שלי, ככה אני רואה דברים, אם אשנה את מידותי, אני כבר לא אהיה אני"?
ת: אדרבה. האני הוא הנשמה הטהורה. לכן יש לאדם לתקן את מידותיו, וזו עבודת ד'.
אישה ופוליטיקה
ש: נכון שהרב קוק אסר אישה בפוליטיקה, אבל הרב עוזיאל והרב ישראלי מתירים. אז למה להימנע?
ת: הלכה כמותו בזה.
רכב בצבע רועש
ש: מותר לקנות רכב בצבע מושך עין?
ת: כן. אך עדיף שלא.
הגבאי והרב
ש: אני גבאי בית הכנסת והרב הורה דבר לא מובן. האם אני חייב לשמוע לו?
ת: כן. אך מותר לך לשאול אותו מה טעם הדבר.
ביזוי חכמים
ש: האם יש הבדל בין ביזוי מרן הרב קוק לבין ביזוי רבנים חסידיים?
ת: לא. כל ביזוי תלמיד חכם הוא חמור מאוד, הוא אפיקורסות (עי' הקדמת ספר עלה נעלה – מענה לויואל משה – מ"צ).
כסף לקופאית
ש: האם מותר לתת כסף לקופאית ביד או יש לשים על הדלפק?
ת: ודאי על הדלפק.
כוס עם ההלכה
ש: האם כוס חד פעמית שכתוב עליה: נא לברך בכוונה שהכל נהיה בדברו, צריכה גניזה?
ת: כן. אמנם הכתיבה היא חד פעמית, אך בכל זאת.
עבודה בזריזות
ש: אני משתכר לפי שעה. מותר לי לעבוד לאט כדי להרוויח יותר, או עליי להתאמץ בכל כוחי?
ת: להתאמץ כמה שאפשר, כדברי הרמב"ם בסוף הלכות שכירות, על יעקב אבינו שאמר: כי בכל כוחי עבדתי את אביכן.
מתנה בין המצרים
ש: האם מותר לתת מתנה בין המצרים?
ת: כן. רק לגבי אבל, אשכנזים אוסרים, ספרדים מחלוקת.
שמירת נגיעה
ש: האם גויים צריכים לשמור נגיעה?
ת: לא כתורה, אבל מה שיגרור אותם לחטא, כמו שמצווים בלא תחמוד, כדי שלא יגנבו.