כיבוד לא בריא

ש: אם יש אחרי ברית מילה כיבוד לא בריא, אני חייב לאכול?

ת: מעט.

יד לבעלי נטיות הפוכות

ש: יש לי שכנים, שני גברים החיים יחד כזוג. אני נמנע מלהושיט להם יד. אני צודק?

ת: כן.

ש: ואם הושטתי יד, עליי ליטול ידיים?

ת: לא.

תיקון מידות

ש: כיצד להתיחס לאמירה: "אלה המידות והתכונות שלי, ככה אני רואה דברים, אם אשנה את מידותי, אני כבר לא אהיה אני"?

ת: אדרבה. האני הוא הנשמה הטהורה. לכן יש לאדם לתקן את מידותיו, וזו עבודת ד'.

אישה ופוליטיקה

ש: נכון שהרב קוק אסר אישה בפוליטיקה, אבל הרב עוזיאל והרב ישראלי מתירים.  אז למה להימנע?

ת: הלכה כמותו בזה.

רכב בצבע רועש

ש: מותר לקנות רכב בצבע מושך עין?

ת: כן. אך עדיף שלא.

הגבאי והרב

ש: אני גבאי בית הכנסת והרב הורה דבר לא מובן. האם אני חייב לשמוע לו?

ת: כן. אך מותר לך לשאול אותו מה טעם הדבר.

ביזוי חכמים

ש: האם יש הבדל בין ביזוי מרן הרב קוק לבין ביזוי רבנים חסידיים?

ת: לא. כל ביזוי תלמיד חכם הוא חמור מאוד, הוא אפיקורסות (עי' הקדמת ספר עלה נעלה – מענה לויואל משה – מ"צ).

כסף לקופאית

ש: האם מותר לתת כסף לקופאית ביד או יש לשים על הדלפק?

ת: ודאי על הדלפק.

כוס עם ההלכה

ש: האם כוס חד פעמית שכתוב עליה: נא לברך בכוונה שהכל נהיה בדברו, צריכה גניזה?

ת: כן. אמנם הכתיבה היא חד פעמית, אך בכל זאת.

עבודה בזריזות

ש: אני משתכר לפי שעה.  מותר לי לעבוד לאט כדי להרוויח יותר, או עליי להתאמץ בכל כוחי?

ת: להתאמץ כמה שאפשר, כדברי הרמב"ם בסוף הלכות שכירות, על יעקב אבינו שאמר: כי בכל כוחי עבדתי את אביכן.

מתנה בין המצרים

ש: האם מותר לתת מתנה בין המצרים?

ת: כן. רק לגבי אבל, אשכנזים אוסרים, ספרדים מחלוקת.

שמירת נגיעה

ש: האם גויים צריכים לשמור נגיעה?

ת: לא כתורה, אבל מה שיגרור אותם לחטא, כמו שמצווים בלא תחמוד, כדי שלא יגנבו.