החל מסוף השבוע האחרון יצאה הרבנות הראשית בקמפיין בעיתונים (עברית ואנגלית) ובאתרים שמטרתו חיזוק מערך הכשרות הממלכתית, הקמפיין נועד לחשוף בפני צרכני הכשרות את המערך העומד מאחורי תעודת הכשרות אותה הצרכן פוגש על קיר המסעדה.

מטרת הקמפיין היא הצגת הפעילות הענפה שעושה הרבנות הראשית לישראל בכל הקשור למערך ההשגחה הממלכתית - החל מפעילויות השגחה בנטיעה ובשדה, עבור דרך השגחה על חומרי גלם במפעלים, ועד לאכיפת זיופים והצבת משגיחים במסעדות. בנוסף, המטרה ליידע את הציבור כי פעילות הרבנות אינה מסתכמת אך רק במתן תעודות כשרות בבית העסק - אלא מאחוריה עומד מערך שלם של אורגנים העוסקים בתחום הכשרות.

צילום: ללא

המודעות מתייחסות למטבח החלבי והבשרי (כחול ואדום), כאשר בכל אחת מהמודעות מופיעות חלק מן האורגנים הלוקחים חלק בפיקוח המזון על ידי הרבנות הראשית. בנוסף בתחתית המודעה מופיעה סדרת אייקונים הממחישים את תהליך ההשגחה בשרשרת ייצור המזון וכן סמל הכשרות החדש שאושר על ידי מועצת הרבנות הראשית. כאשר במקביל מפורסם קמפיין משלים באתרי האינטרנט שתומך ומרחיב את המסרים שבעיתונות ומפנה לדף נחיתה ייעודי שנבנה עבור הקמפיין ואשר מכיל מידע נוסף בנוגע לפעילות אגף הכשרות ברבנות הראשית ולפעולות הנעשות בתחום הכשרות.

מנכ"ל הרבנות הרב משה דגן ברך על הקמפיין החדש: "הכשרות הממלכתית המופעלת על ידי הרבנויות המקומיות, בהתאם למדיניות מועצת הרבנות הראשית לישראל, בליווי והדרכת אגף הכשרות ברבנות הראשית לישראל, באה לידי ביטוי במערך השגחה רוחבי בכל תהליך ייצור המזון והכנתו, "מהשדה ועד לצלחת" – האופרציה המורכבת ופעולות מבורכות אלה, לרוב אינן מוכרות לאזרח ובמסגרת הקמפיין בחרנו להדגיש ולהציג את הפעולות הרבות והחשובות הנעשות על ידי המשגיחים והרבנויות המקומיות ."

צילום: ללא

מנהל תחום דוברות פרסום והסברה ברבנות הראשית לישראל, קובי אלתר הוסיף: "הכשרות הממלכתית מוכרת בעיקר מהצד של קיר המסעדה עליו תלויה תעודת הכשרות מהרבנות המקומית, אך מאחורי תעודת הכשרות ופעולת המשגיח במסעדה מתבצעת עבודה רבה. לראשונה הרבנות הראשית יוצאת בקמפיין שמדגיש את הפעילות הענפה של המשגיחים שפועלים ללא ליאות מאחורי הקלעים ושעבודתם אינה מוכרת לציבור הרחב".

צילום: ללא