גיוס אוגוסט 2019 של בני הישיבות יצא היום לדרך: הבוקר (ה') התייצבו בלשכת הגיוס בתל השומר 420 בני ישיבות המיועדים לתפקידי לחימה בחטיבות השונות של צה"ל על מנת לקבל מדים וציוד צבאי. החל מיום ראשון הקרוב הם יתייצבו בלשכת הגיוס לפי שיבוצי הגיוס שלהם כשבכל יום בשבוע חטיבה אחרת תתייצב לגיוס. רגע לפני חלוקת המדים נערך במקום סיום מסכת מרגש של המתגייסים הטריים.

סך כל המתגייסים בגיוס אוגוסט כולל כ 520 בני"שים כשאחוז מיצוי קרבי עומד על 100%. בנוסף מעל 81% מהמתגייסים ישמשו בתפקידי לחימה.  מבין המתגייסים ישנם 20 חיילים בודדים מחו"ל שמתגייסים לאחר לימוד משמעותי בישיבות ההסדר השונות בהם ישיבת הר עציון, ישיבת מעלה אדומים, ישיבת עותניאל וישיבת בית שמש.

מהישיבה אל שדה הקרבצילום: דוברות איגוד ישיבות ההסדר

מנכ"ל איגוד ישיבות ההסדר אורי פינסקי מציין כי "בימים אלו של אבלות על החורבן וציפיה לגאולה שלמה, אנו מתרגשים מאוד עם גיוסם של מאות בחורים נפלאים, המשלבים ספרא וסיפא, למשימת הקודש בהגנה על ארצנו. נברך אותם שיזכו לקדש שם שמים, לבצע את מלאכת הגנת ישראל מיד צר באופן הכי מקצועי וטוב. האיגוד והנהלות הישיבות ימשיכו ויעשו כל מאמץ לסייע לחיילינו ותלמידי הישיבות בכל מקום ואתר, להגדיל תורה ולהאדירה".

לו"ז השיבוצים בשבוע הבא:

ראשון – נחל וכפיר

שני – שריון

שלישי – הנדסה ואיסף קרבי

רביעי – גולני וגבעתי

חמישי – צנחנים ותותחנים