עיניו של הרופא ריצדו על פני המסמך, פניו הרצינו, והוא אמר בפסקנות :"תקף אותך ווירוס מסוכן. אתה חייב לטפל בזה, ומהר!".
הדברים לא הפתיעו את ישראל, שכבר זמן רב סבל מתסמינים, שהקשו מאוד על שגרת חייו. "הווירוס הזה", המשיך הרופא, "תוקף איברים שונים בגוף, ומנתק אותם מאספקת חמצן, כך שהחמצן בגוף הולך ומתמעט לאיטו. המטרה שלו ברורה: לחסל לך את החמצן, או במילים אחרות, את החיים". ישראל נשם עמוק, ובלע את רוקו. "הזנחת את זה זמן רב. ככל שתמשיך להזניח, המצב יחמיר. אתה חייב להתחיל טיפול. עכשיו ומיד", דחק בו הרופא. 
"תשמע דוקטור", פנה אליו ישראל, "אני מבין לגמרי ומסכים לגמרי. אבל כרגע אני עסוק בהשלמת התואר שלי. מיד לאחר מכן אטפל בעניין". "אתה מבין, שאחר כך יהיה גרוע בהרבה?!", גער בו הרופא. "כן, אבל מה לעשות, התואר הזה חשוב לי להמשך החיים".

מיד לאחר שהשלים את התואר, סבר ישראל, שהוא צריך לעבוד קצת, שהרי גם הטיפולים יעלו לו כסף, ובכלל, צריך לחסוך להמשך החיים. אחרי שחסך כסף, הוא קיבל הצעה למיזם עסקי בנגב. ישראל החליט, שהציונות חשובה יותר מטיפול רפואי, לפחות כרגע. וכך גם בהמשך; בכל פעם צץ לו איזשהו דבר חשוב מאוד לעסוק בו, וה"תזמון לא התאים" להתחיל בטיפול.
הווירוס, למרבה הצער, לא התחשב ב"דברים החשובים האחרים" שהיו לישראל לעשות...

אנו אוהבים את מדינתנו הנפלאה, ורוצים לקחת חלק במפעלותיה ובתקומת האומה. במדינת ישראל ישנם נושאים ותחומים רבים וחשובים. יש הרבה לפעול ולעשות. אבל לפני כל אלה, ישנם החיים עצמם; עצם קיומה של המדינה ושל העם על פי זהותם.

כשווירוס קטלני תוקף, וחונק את החיים הנורמליים, אסור ומסוכן להתעלם ולהמשיך בפעולות, חשובות ככל שתהיינה. צריך לעצור ולטפל.

רבים שואלים: "מה חסר לנו במפה הפוליטית הנוכחית?", "מה אנחנו כבר יכולים להוסיף על פני ח"כים טובים ומסורים?". התשובה שלנו ברורה. כיום, איש אינו עוצר ומטפל בווירוס הזה! הכל עסוקים בדברים אחרים, שהם טובים וחשובים; לפעמים אפילו מדברים קצת על תסמיני הווירוס, אבל זה מסתיים - לכל היותר - בלקיחת אקמול או בהשתקה אגרסיבית מכיוונים שונים... 

מפלגת נעםצילום: מפלגת נעם

למרות השנים הרבות של שלטון הימין, הווירוס התרבותי, שחדר לתוכנו, הולך ומעמיק את שליטתו בכל אברי הגוף; בכל תחומי החיים בחברה הישראלית ובתרבותה.

המשפחה הנורמלית נמחקת: אבא ואמא כבר הפכו להיות "הורה 1" ו"הורה 2", ושלטים בעד המשפחה מוסָרים על ידי עירייה בגיבוי בית המשפט.

המלחמה בהתבוללות, שהייתה ראש-חץ בעיני כל מנהיגי הציונות, הפכה מילה גסה; שר בכיר אמר לאחרונה בישיבת ממשלה, שההתבוללות אינה דבר קריטי. נישואי תערובת מועלים על נס, וגיור רפורמי הולך וסולל את דרכו להכרה, שתרסק את שלמותו של עם ישראל.                                                  

צה"ל מוצף בארגונים ליברליים ופמיניסטיים קיצוניים, ששוטפים את המוח לקציני צה"ל, ומחדירים את אג'נדת 'השירות המשותף' במטרה לרכך את צה"ל. ערכים כמו ניצחון, אמונה בצדקת הדרך, מסירות לכלל ישראל ועוד, הולכים ונשכחים מהתפיסה הצה"לית. 

תכני הלימוד במשרד החינוך מלאים בהשפעות ישירות של גורמים זרים: הקרן לישראל חדשה, ארגוני הגאווה והארגונים הרפורמים. בתרגיל תמים בספר חשבון לכיתה ד' בממ"ד מוצגים אמא ואמא כמשפחה; היהדות נלמדת כפולקלור ולא כמהות לאומית, וערכי הציונות מוחלפים בערכים פוסט-מודרניים מבית פשיטת הרגל הערכית של אירופה.

לצערנו, כל זה אינו משל ולא חלום, זה נכון כאור בצהריים. 

אפשר להיות אופטימיים חסרי תקנה, אבל ההימור מסוכן. הילדים שלנו גדלים כבר כיום בסביבה שונה מאוד מזו שהיינו רוצים לפי הערכים החשובים לנו. מדינת ישראל כולה מתרחקת מזהותה היהודית.
הווירוס הזה יודע לעבוד, והוא אינו מתכנן להיעלם מעצמו. 
אנחנו חייבים לעצור אותו. חייבים להתחיל ולחשוף את המוגלה המזוהמת הזו ולטפל בה. ואנחנו כבר באיחור רב.

אל לנו להיכנע למציאות היומיומית ולשגרה המרגיעה. אל לנו לאפשר לנושאים החשובים האחרים לדחות את הטיפול בסכנה, ובכך ולסכן את חיי הגוף כולו. עלינו לעורר ולהתעורר. זו חובתנו המיידית, למען עתיד ילדינו ונכדינו, ועתיד מדינתנו.

לכך קמה מפלגת נעם.

אריאל שחר ממייסדי מפלגת נעם