לפני 74 שנים הוקם קיבוץ משואות יצחק שנקרא על שמו של הרב הראשי לישראל דאז, הרב צחק אייזיק הלוי הרצוג. אמש (ד'), לציון 60 שנה לפטירתו, התכנסה קהילת המושב וכיבדה את זכרו בנוכחות רבנים אישי ציבור ונכדו של הרב, יו"ר הסוכנות היהודית יצחק (בוזי') הרצוג.

השר לשעבר התייחס לדגלים שנשא סבו במהלך חייו והתמקד בעובדה שמלבד היותו תלמיד חכם ופוסק הלכות, הוא התמקד גם בענייני ציבור ומדינה כמו חוקה ומשפט עברי. בנוסף ציין כי הרב הרצוג שימש כמדינאי שפעל בנושאים שונים כמו תקומת ישראל מהשואה, העלייה ארצה ובניית החיים בארץ ישראל.

הרב כמדינאי. הרצוג במהלך שיחה באירוע לזכרו של סבוצילום: מושב משואות יצחק

הרב הרצוג נודע בקשר הקרוב שקיים עם מתיישבי גוש עציון בתקופת טרום הקמת המדינה ואף נרתם לעזרתם לא מעט במהלך שנות הקמת היישובים ועד לנפילת האזור במלחמת העצמאות. כאות הוקרה לפועלו בחרו אנשי משואות יצחק, עוד בחייו, לקרוא ליישובם על שמו של הרב אשר כיהן כרב הראשי לישראל עד מועד פטירתו בשנת 1959. בנו היה שגריר ישראל באו"ם ונשיא המדינה לשעבר חיים הרצוג ז"ל, ונכדו אף התמודד בעבר על תפקיד ראש הממשלה.

רב מושב משואות יצחק ויו"ר ארגון בית הלל, הרב מאיר נהוראי התייחס לפסיקותיו השונות של הרב הרצוג, אשר לימדו על מעורבותו בענייניו השונים של הפרט והקהילה. כדוגמא לחשיבות יצירת קהילה רב דורית ציטט הרב נהוראי את הרב הרצוג שכתב באחד מספריו כי "בעוד עומדים האתרוגים הוותיקים ברעננותם ובאונם, בוקעים אתרוגים צעירים וממשיכים על ידם לגדול ולהתבגר ובכך מתערבים זקנים וצעירים ומתחברים יחדיו באחווה מאושרת 'עד שבאים קטנים עדין גדולים קיימים' אסור לנו לתת לזקנים וצעירים להיפרד אלה מאלה. תפקידו של כל מנהיג בישראל הוא לחבר יחד את הצעירים והזקנים ... אין זו משימה קלה היא דורשת ידע, מחשבה, דמיון, חזון, התלהבות, השתדלות מאומצת, ואפילו טקט עדין".

באירוע השתתפו גם ראש ישיבת אור עציון הרב חיים דרוקמן, איש ההתיישבות הוותיק ותושב המקום משה (מושקו) מושקוביץ, ראש המועצה האזורית שפיר אדיר נעמן והעיתונאי שאול מייזליש.

הרב דרוקמן באירוע לזכרו של הרב הרצוגצילום: מושב משואות יצחק