ראש הממשלה בנימין נתניהו סיכם היום (ב') עם שר החינוך הרב רפי פרץ כי החל מהממשלה הבאה יועבר האגף למעונות יום לאחריותו של משרד החינוך.

הסיכום בין השניים הגיע על רקע חשיפת התעללות הגננת, כרמל מעודה, במספר פעוטות בפרשה שהסעירה את המדינה והובילה למחאה גדולה ברחבי הארץ מצד הורים שדרשו כי המדינה תגביר את הפיקוח על ילדים מתחת לגיל 3.

"מעבר למצלמות", אמר נתניהו, "הכשרת פעוטונים ופיקוח יסודי - סיכמתי עכשיו עם שר החינוך רפי פרץ שאנחנו נעביר את תפעול מעונות היום למשרד החינוך."

שר החינוך, הרב פרץ הוסיף כי הוא "מודה לראש הממשלה על שנענה לבקשה שלנו והחל מהממשלה הבאה התחום יעבור לידי משרד החינוך. הנחתי את מנכ"ל המשרד מר שמואל אבואב על מנת לקלוט את המעונות במשרד. אחד הדגלים שהנפנו עם כניסתנו למשרד החינוך זה עניין המוגנות. ההגנה על הילדים צריכה להיות על כל הרצף, מגיל לידה, דרך מעון, בתי הספר היסודיים והתיכוניים. אנחנו צריכים לדאוג שהילדים שלנו יהיו מוגנים בכל מובן. משרד החינוך הוא המקום המקצועי והאיכותי ביותר לפקח גם על גילאי לידה עד 3".

מנכ׳׳ל הבית היהודי ניר אורבך: ׳׳אני מברך את שר החינוך ויו"ר הבית היהודי ואיחוד מפלגות הימין הרב רפי פרץ על המהלך החשוב שהוביל ביחד עם ראש הממשלה להעברת האגף למעונות היום לאחריות משרד החינוך. זו החלטה חשובה מאוד שתטיב בראש ובראשונה עם ילדי ישראל. מילה טובה מגיעה  לחברת הכנסת שלנו עידית סילמן, חברת ועדת החינוך של הכנסת שמקדמת את הנושא מיומה הראשון בכנסת". 

אורבך הוסיף: "הבית היהודי, לאורך עשרות שנים, מהווה מגדלור של חתירה למצוינות בחינוך ולהעצמת צעירי וצעירות ישראל וההחלטה שהתקבלה היום היא אבן יסוד נוספת ובשורה של ממש לכל בית בישראל. אין לי ספק שגם לאחר הבחירות הקרובות, נמשיך בעז"ה במלאכת פיתוח וקידום מערכת החינוך לעוד שנים רבות קדימה.״