מאחורי גילוי הדעת עליו חתמו עשרות רבנים מהציבור הדתי לאומי, הקורא להעמיד בראש המפלגה הדתית לאומית עומד אדם פרטי ושמו - יהונתן פולק. פולק, נשוי ואב לשניים המתגורר בכוכב השחר ולומד בישיבה במקום, סיפר כי הרגיש שלוקחים את הנשמה מהמפלגה, וששמים את העניין היהודי התורני במקום משני. "רציתי שתהיה אמירה ציבורית רחבה וגדולה בנושא".

לדבריו, הוא החליט לנסח גילוי דעת שתמציתו - "המפלגה צריכה לשאת בראש את דגל התורה והיהדות. כל הימניות נובעת מתוך התורה ומהרצון להופיע בעם ישראל חיים של תורה". לאחר ניסוח גילוי הדעת התחיל פולק להשיג מספרי טלפון ודרכי התקשרות של רבנים "התקשרתי, שלחתי הודעות ומיילים, עד שהגעתי לכל הרבנים שהסכימו לחתום. רוב הרבנים תמכו, כ 40 רבנים חתומים על גילוי הדעת. חלקם לא יכלו לחתום בגלל התפקיד בו הם מכהנים או מסיבות שונות. חלק רצו להשפיע באפיקים אחרים".

פולק הגיב לטענות נגדו "הציגו את זה באופן מעוות כאילו אנחנו אוהדי הרב פרץ. אין לי עניין אישי ברב פרץ, מצידי שסמוטריץ יעמוד בראש המפלגה, או אדם ירא שמיים אחר, שומר תורה ומצוות. הנושא שלי הוא לא מי בראש, אלא מה בראש. העיקר שפועלים מתוך קדושה ותורה".

לגבי מקורות המימון של כל המהלך אמר פולק "התקשרתי לכמה תורמים ואספתי קצת כסף. ביקשתי מכמה חברים שיעזרו לי להתקשר, לשלוח ולפרסם, כולם אנשים פרטיים שחברו אלי לאחר שהרגישו שלוקחים לנו את המפלגה למקומות שאיש לא דמיין שאליהם היא תגיע. יש למפלגה ערכים, לפני כל מספר מנדטים. לא יעזור שיהיו לך הרבה מנדטים אבל לא תהיה אתה".

 הרב פרץ וסמוטריץצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

פולק סיכם את הדברים "אנחנו מרגישים שבשקט בשקט עושים פה מחטף לצביון המפלגה. לאט לאט מכרסמים לנו בערכים הכי יקרים וקדושים, במיוחד בעת הזו שכל המפלגות שינו דיסקט ומדברות על ענייני דת ומדינה, וסדר היום הלאומי הוא כבר לא למסור את ארץ ישראל או לא. עכשיו עם ישראל רוצה תשובות בעניינים הנהגתיים בנושאי יהדות, ורק אנחנו נשארנו מאחור ולא השכלנו להבין שעם ישראל רוצה מאיתנו את ערכי התורה".

נזכיר כי אתמול התפרסם גילוי דעת עליו חתומים עשרות רבנים מהציבור הדתי לאומי בקריאה כי בראש המפלגה הדתית לאומית, איחוד מפלגות הימין, חייב לעמוד יהודי שומר תורה ומצוות וזאת בעקבות החשש כי איילת שקד תקרא לעמוד בראשות המפלגה.

בין הרבנים החתומים נמצאים הרב שלמה אבינר, הרב שמואל אליהו, הרב דוד חי הכהן, הרב חיים גנץ, הרב משה הגר, הרב שמעון כהן, הרב דוד תורג'מן ועוד.