ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו קיים הבוקר (ד') דיון קבינט באוגדת עזה. לאחריו, הוא נפגש במקום עם ראשי רשויות מעוטף עזה והבהיר כי ישראל ערוכה למבצע צבאי רחב היקף מול חמאס.

"המדיניות שלנו היא ברורה", אמר נתניהו, "אנחנו רוצים להשיב את הרגיעה, אבל במקביל אנחנו נערכים למבצע צבאי רחב, אם כזה יידרש. אלה ההנחיות שלי לצבא".

ראש הממשלה והשרים נפגשו עם חלק מהנהגת התושבים בעוטף עזה, לאחר שחלק אחר לא הגיע לפגישה: "דנתי איתם על הצעדים הנדרשים ונתנו הנחיות כיצד לעזור להם. אני מצטער שכמה מראשי הרשויות שתמיד אומרים שלא מקשיבים להם - הלכו דווקא כשבאנו להקשיב להם, אבל אנחנו נעשה את מה שדרוש עבור כולם".

&feature=youtu.be
(צילום: עומר מירון /לע"מ)

בהמשך הוא התייחס גם להפגנות של בני העדה האתיופית ברחבי הארץ ואמר כי "העדה הזאת יקרה לנו. אני אומר את זה בתור מי שמקיים גם היום ישיבה כשאני עומד בראש צוות השרים כדי לטפל בבעיות של העדה הזאת. אנחנו נדון בכל הנושאים, אבל נדון גם בדבר שהוא בלתי נסבל - אנחנו לא מוכנים לקבל ולא נסבול חסימת צירים והפעלת אלימות כולל בקבוקי תבערה נגד כוחותינו, ושריפת מכוניות או כל רכוש אחר של אזרחים. אנחנו מדינת חוק. אנחנו דורשים שכולם יכבדו את החוק".

עוד ציין נתניהו: "אנחנו קיימנו דיונים על שיטור יתר, על שינוי הדפוסים של ההתנהגות מול בני העדה האתיופית. זה דבר שכבר חל בו שיפור וייתכן שאנחנו צריכים להביא עוד הרבה שיפורים, אבל דבר אחד בטוח - אי אפשר לטפל בזה בחסימת צירים ואי אפשר לטפל בזה באלימות, בדרכים אחרות כן, לשם כך אנחנו גם מכנסים את הוועדה".