רשות שדות התעופה הודיעה אתמול כי מזה שלושה שבועות שקיימים שיבושי קליטת GPS בנמל התעופה בן גוריון. הבוקר (ה') פורסם בגלי צה"ל כי בישראל מעריכים שרוסיה עומדת מאחורי הנושא שפוגע במערכות הניווט של המטוסים וביכולת הנחיתה שלהם.

לאחרונה נתקלים מטוסים רבים בקושי לנחות בשדה התעופה הישראלי, כתוצאה משיבושי קליטה מסתוריים ובישראל מעריכים כי מדובר במתקפה מצד של רוסיה. מי שנרתם לפתרון הבעיה אלו גורמי ביטחון ישראלים שנפגשו בנושא עם גורמים אמריקנים.

"מדובר בפייק ניוז שאנחנו לא יכולים לקחת ברצינות", אמרו ברוסיה שהכחישה כל קשר למקרים. בנוסף, גורמים המעורים בחקירת השיבושים בקליטת מערכות הניווט אמרו לחדשות 12 כי לא ידוע על מעורבות רוסית בתקלות

מרשות שדות התעופה נמסר כי "בעקבות ההפרעות בוצעו שינויים בחלק  מתהליכי הכניסה לנחיתה והוא נעשה באמצעי הבטוח והמקצועי אשר בשימוש יום יומי בשדות תעופה בעולם (הליך ה-ILS) ובישראל בפרט. פקחי נמל התעופה בן גוריון מבצעים כל העת ליווי מלא של המטוסים הממריאים והנוחתים ובשום שלב לא היה אירוע בטיחותי הנוגע להפרעת ה GPS בהקשר דיוק הניווט ונתיבי הטיסה. מהיום הראשון שהופיעה ההפרעה פועלים כלל הגורמים בישראל כדי להביא לפיתרון ההפרעה ולמצוא את מקור הבעיה"