בדרך לשדה החינוך או בחזרה משודרגת אליו, קיבלו בשבוע שעבר 650 בוגרים של המכללה האקדמית הרצוג, תואר מוסמך בחינוך תואר שני M.Ed, תואר ראשון .B.Ed ותעודות הוראה לאקדמאים.
הטקסים נערכו בקמפוס היכל שלמה בירושלים וכללו דברי ברכה של ראש המכללה, הרב פרופ' יהודה ברנדס, פרופ' חיים גזיאל, ראש בית הספר ללימודים מתקדמים ע"ש הרא"מ ליפשיץ וחלוקת מלגות הצטיינות. בטקס של התואר השני הרצה ד"ר משה וינשטוק בנושא "חינוך על שפת התהומות- החינוך בדור הZ ולאחריו" ובטקס הענקת התואר הראשון ניתנה הרצאה של  ד"ר הלל מאלי שכותרתה "קול קורא בהיכל- על חינוך ילדים והולדת השליחות הנבואית". שני הטקסים זכו לליווי מוזיקלי של הזמר והנגן יוני גנוט, בוגר התואר הראשון והשני של המכללה.
 
נציג בוגרי התואר השני, דביר גרינצויג, בוגר החוג לתורה שבעל פה, דיבר על התהליך שהמכללה מאפשרת: "זכינו להיות בניה של אומה שגיבוריה הם אנשי החכמה "שמתוך כך יתעוררו אחרים אל החכמה" אלא שגם החכמה היא אמצעי "כדי שיכיר בוראו". המכללה כמקום המרחיב את הלב ואת הדעת, אפשרה לנו ללמוד ולחוות את החיבור הנכון של הדברים."
 

מתרגשים בשביל הבוגריםצילום: מכללת הרצוג

 
"עבודת הניהול שלי מתחלקת לשתים, לפני לימודי התואר בניהול ולאחריו ."
זהבה קליין, בוגרת התוכנית לניהול וארגון מערכות חינוך שנשאה אף היא דברים תיארה את התהליך שעברה במהלך הלימודים: "זה אולי נשמע קצת כמו קלישאה, אבל זה לא ימנע ממני לומר שעבודת הניהול שלי מתחלקת לשתי, לפני לימודי התואר בניהול ולאחריו. 
פגשתי אנשים חדשים ניהלתי סעור מוחות עם קולגות,  ותוך כדי כל התהליך האינטנסיבי והארוך הזה גם הבנתי הרבה דברים על עצמי, על תפיסת הניהול המיטבית. בלימודי התואר בניהול  וארגון מערכות חינוך במכללה, קבלתי את התובנה המוצקה של מנהל כמנהיג, ותפיסת הצוות כמשאב אנושי. דברים אלו הם כלים מוצקים, איתנים שנרכשו כאן."

ד"ר איתמר ברנר, ראש תכניות התואר השני במכללה,אמר בטקס שנערך באיסרו חג שבועות ואמר
"מה עניינו של איסרו-חג? ניתן לומר כי זהו 'היום שאחרי', זמן שתפקידו להיות מחוץ לרצף התהליך, זמן של מבט לאחור ופרספקטיבה או רטרוספקטיבה. באיסרו-חג, זהו הזמן לעצור, להביט לאחור, ולשאול את עצמינו – האם באמת יצאנו לחירות, ובאיזה מובן? מהי התורה שקיבלנו, וכיצד היא מחדשת אותנו?גם עבור בוגרי התואר השני, זהו עשוי להיות רגע של סיכום ומבט לאחור: מה למדנו במהלך שנות התואר? מה קיבלנו? איזה תהליך עברנו? מה ניקח איתנו מכאן והלאה, אל תוך עולמנו המקצועי והאישי? זהו רגע חשוב ומבט חשוב: לא לקבל את מה שקרה כמובן מאליו, אלא להקדיש זמן ומחשבה להתבוננות בתהליך כולו, לסכם אותו, ולהמשיך הלאה".  
 
נגישות, היא הרבה מעבר לרמפה ומעלית. 
בטקס שנערך למחרת, ריגשה נציגת הבוגרים בטקס קבלת תואר. B.Ed, אביטל פרנקל, את המשתתפים כשסיפרה מה עבר עליה בדרך לקבלת התואר: כנערה חליתי במחלה הגורמת לחולשת שרירים גדולה, חלמתי להיות מורה אבל חששתי שלא אוכל להגשים את החלום שלי. התחלתי לחפש מקומות ומצאתי שלושה. בשיחתי עם היועצת פרסתי בפניה את הקשיים והמחלה, אך גם את החלום הגדול שאני רוצה לנסות להגשים. הבנתי שבהרצוג אוכל לפרוס את התואר גם על פני 8 שנים במידת הצורך ושמחתי. הרגשתי תקווה. אולי אצליח להגשים חלום. 
במהלך השיחה, זרקתי בפניה משפט שאולי הייתי יכולה ללמוד יום לימודים ארוך אם היה לי מקום למנוחה באמצע היום, אך כיוון שאין לי היכן לנוח, לא אוכל ללמוד מעבר ל3 קורסים רצופים וגם זה יהיה הישג גדול.
יום למחר הראיון והסיור, קיבלתי הודעה שהתקבלתי, אך עדיין לא הייתי רגועה. איך אתסדר ומה יהיה.
ביום שלמחרת, בדרכי לראיון במכללה אחרת, קיבלתי שיחה. היועצת, רותי מדן, חייגה אלי ואמרה לי שדאגו לי לחדר למנוחה. בחדר יש מיטה וחשמל. אוכל להביא לי לשם כלי מיטה ולהשאיר בפינה והחדר הזה יהיה פתוח עבורי בכל יום בו אזדקק למנוחה. היא אמרה לי את הדברים ופשוט הייתי המומה.
נגישות, היא הרבה מעבר לרמפה ומעלית. נגישות היא קודם כל יחס והתנהגות.
בשיחה הזו, הרגשתי כמה המכללה מתאפיינת ברגישות ובנגישות מכל הסוגים וכבר כשסיימתי את השיחה, היה ברור לנו שאין מה לחפש מקום אחר. אני, את המקום שלי מצאתי לשנה הבאה.
במהלך שנות הלימודים, הצוות כולו התגייס על מנת לעזור לי במה שאני רק צריכה. הייתה אף ישיבת צוות שהוזמנתי אליה, להסביר על המחלה כדי שאנשי הצוות השונים ידעו איך לסייע במקרה ומשהו יקרה חלילה."

בוגר מאושרצילום: מכללת הרצוג