במסגרת המיזם 'ותן בליבנו' שנועד להעמיק ולבטא את אהבת התורה בקרב התלמידים, התאפשר לתלמידים לסיים מסכתות במספר מסלולים, גמרא, משנה, אמונה (כוזרי) והלכה (ספרי פניני הלכה). ברשת 'נעם-צביה' מסבירים, כי המיזם נועד לענות על צורך גובר של תלמידים המבקשים לעלות קומה, ללמוד עוד מסכתות וספרים קדושים אחרים. מבחינה של המסכתות הנלמדות במסלול המשנה נמצא, כי מרבית הלומדים בחרו מסכתות שאינם נלמדים במסגרת הלימודים כגון סדר קודשים וטהרות.

 השבוע התכנסו 46 תלמידים והורים ל'סיום' וסעודת מצווה למסכתות שנלמדו בזמן הפרטי. כלל התלמידים שסיימו מסכתות או ספרים זכו בשוברים בשווי מאה שקלים למימוש במגוון חנויות, כאשר למצטיינים הוענק סט שלם של ספרי 'פניני הלכה'.

אחד התלמידים שהתכבד לסיים את המסכת שלמד בערב היה חגי קפלן מישיבת צביה מעלה אדומים המשתלב בישיבה כשווה בין שווים, כחלק מאמירה ערכית של הרשת הפועלת לשלב במוסדותיה תלמידים בעלי תסמונת דאון. חגי למד בחברותא את מסכת ערכין שלמד ונבחר בשל עמל התורה וההתמדה לסיים את המסכת בפני המשתתפים.

ערב מרגשצילום: שמעון וולף

ראש ישיבת מעלה אדומים, הרב יוסף פרנקל מוביל המיזם סיפר, "כרשת המובילה בחינוך התורני ציוני הרעיון לצאת במיזם להגדיל את הלימוד הוולונטרי היה בעניינו כדבר פשוט שנכון לעשות. הופתענו לטובה מכמות התלמידים המשתתפים וכמות העצומה של סיומי המסכתות והספרים. מגיע יישר כח גדול לרשת על העמדת המשאבים לטובת העניין".

ראש רשת החינוך 'נעם-צביה', הרב שמחה ויסמן אמר להורים, כי "אהבת התורה, אהבת הגמרא מתרקמת בשלב הנעורים. אני פוגש היום תלמידים בישיבות הסדר וגבוהות שמספרים לי, כי היכולת לעמול בש"ס ופוסקים נובע מאהבת התורה שרכשו במהלך הישיבה התיכונית. החיבור לתורה והמתיקות לתורה מתרקמת בגילאים אלו".

יו"ר ידידי הרשת, הרב איתן אייזמן אמר לתלמידים, כי  "עמלה של תורה זה אחד הסודות שצריכים ללמוד. במתמטיקה אחד שעמל שתי שעות ואחד שעמל עשר שעות הם באותו מדרגה. שניהם יודעים את התשובה. לא ככה בעמלה של תורה. ההארה' של שעות העמל תורה הוא כח אדיר בפני עצמו. רק מי שעומל יש לו את השכר ואת ההארה של הזמן בו הוא עמל על התורה".