בימין החדש יצא בהודעה חריגה בה הודיע כי כרגע הם לא עוסקים באיחודים עם יתר מפלגות הימין, ודוחים את המשא ומתן בעוד חודש וחצי. 

״תנועת ״הימין החדש״ דוהרת קדימה בכל העוצמה על מנת לגבש סביבה את הציבור הימני שחפץ במדיניות ימין אמיתית", כך נכתב בהודעה לעיתונאות.  

בימין החדש הוסיפו: "כלקח ממערכת הבחירות הקודמת, אנו נוודא באופן מוחלט שאף קול ימני לא יילך לאיבוד. זאת, על ידי איחודים בימין. לצד זאת, הודענו בשעה האחרונה לחברינו במפלגות האחרות: לאור ריבוי הודעות שגויות בנושא המשא ומתן, החל מעכשיו ועד ל-15/07 לא נעסוק במשא ומתן, בדיוני סרק על חיבורים, בהדלפות, במיקומים ובתפקידים, אלא נתמקד בהבאת כמה שיותר קולות לתנועה ולמחנה. החל מ-15/07 נחדש את המשא ומתן עם המפלגות השונות ונגבש חזית ימין גדולה עד למועד הגשת הרשימות הסופיות".

בימין החדש מסרו עקירה לעיתונאים: "נדגיש, כי עיתונאים שונים המדווחים חצאי אמיתות ומתווים שאינם קיימים במרדף אחר כותרת, פרסומיהם הם על דעתם בלבד".

נזכיר, שכרגע, הימין החדש מורכב מראש מהיו"ר נפתלי בנט ומספר 4 ברשימה הקודמת מתן כהנא. יתר חברי הרשימה, בניהם איילת שקד, לא הודיעו רשמית כי הם ממשיכים עם הימין החדש. בכנס פעילים שנערך בתחילת השבוע אמרה שקד כי היא תיקח כמה ימים כדי "לראות לאן פניה  מועדות".