מיזם ''שותפים לחיים'', שהפך לתכנית לאומית לקידום גילוי נאות ושקיפות לאחר טעות רפואית, נולד כשיתוף פעולה בין עמותת אופק חזרה לחיים והמערך לבטיחות הטיפול במשרד הבריאות והוא פועל לאחרונה במרבית בתי החולים בארץ.

את הסדנה בבית החולים לניאדו פתחו מנכ''ל בית החולים, נדב חן ודולי כפיר מנהלת הסיכונים בבית החולים שהסבירו על התרבות הארגונית המקדמת בטיחות וגילוי נאות בבית החולים.

מתנדבת עמותת אופק, רייצל מסטשי ריגשה את הנוכחים עם סיפור חוויותיה האישיות מההתמודדות האישית שלה בבתי החולים. המנהל המקצועי של הפרוייקט, פרופ' מאיר ברזיס העביר הרצאה בנושא גילוי נאות בארץ ובעולם ובהמשך הוצג תחקיר של מקרה אמיתי ע''י ד''ר אמיר וינטראוב, סגן המנהל הרפואי בבית החולים לניאדו.

צילום: דוברות בית החולים לניאדו

מנהלת המערך לבטיחות הטיפול במשרד הבריאות, דנה ארד הציגה את פעילות המערך ואת המידע המופץ לבתי החולים וההנחיות בתחום ויו''ר עמותת אופק חזרה לחיים, עמיעד סקר את המספרים המזעזעים של נפגעי מערכת הבריאות ודיבר על חשיבות שיתוף הפעולה בין הצוותים הרפואיים לנפגעים ועל משמעות הטיפול והמניעה של מקרי רשלנות וטעויות רפואיות. בסיום המפגש התקיים בפאנל שאלות ותשובות עם צוות הרופאים והאחיות.

דנה ארד אמרה:'' כל המחקרים בתחום מראים שבעקבות טעות רפואית גלוי נאות מוריד תביעות ועלויות  וכי אמירת אמת נכונה הן מבחינה אתית והן מבחינה מקצועית. שיתוף הפעולה בין משרד הבריאות, בתי החולים והנפגעים תחת פיקוח מקצועי בתחום הגילוי הנאות''.

צילום: דוברות בית החולים לניאדו

עמיעד טאוב, יו''ר עמותת אופק חזרה לחיים:''התגייסותם של אנשי הצוותים הרפואיים בבתי החולים לפרויקט ''שותפים לחיים'' הינה צעד משמעותי לשינוי אמיתי במערכת הבריאות. אין תחליף לקשר הבלתי אמצעי הנוצר בין הנפגעים לצוותים הרפואיים  ואנו נמשיך לקדם את הסדנאות לצד שיפורים נדרשים בחקיקה ובתקנות והעלאת התודעה הציבורית לכמות הבלתי נתפסת של אלפ' נפגעים מידיי שנה ממקרים של טעויות רפואיות ורשלנות הרפואית''.